Hej Alla:)
Köpekontrakt undertecknat, handpenning lagd, vårt hus visas imorgon och mitt drömhus inom räckhåll! Huset vi tittade på 2001 när vi flyttade ut till sthlms närförort. Och nu är det till salu och efter kontakt med säljaren får vi det utan visning på marknaden osv!
Men sedan 2001 har vi ju ändå hunnit bo in oss i nuvarande hus (400 meter därifrån, radhus, "billigare", tegel).
Jag o maken vill mkt men är inte superhändiga. Min man är inte lika överförtjust, men ser ju hur glad jag är!!!! Och möter mej i det ;)

MEN vi har det bra nu. Fasen att Huset skulle dyka upp till försäljning! Plus och minus listan snurrar i huvudet på oss!!!!

Ngn som vill se vår + / - lusta ???
 
Hej!
Hade ni inte redan köpt nya huset?
 
Hej!
Du skriver ju att det är ditt drömhus och om det verkligen är det, så tycker inte jag att man ska missa tillfället. Risken är att du åker förbi det huset dag efter dag och undrar varför ni inte slog till!
När det kommer till händigheten så kan man alltid lära sig, om man VILL. Det gjorde jag.
Sen beror det ju på VAD som behövs göras. Allt kanske man inte klarar eller får göra själv så man måste ju se till att ha budgeterat det som behövs göras av hantverkare etc.

Det är dessutom svårt, om inte omöjligt att pricka in rätt tillfälle för ett husköp tror jag.
Om huset är drömhuset, så kanske man måste ändra sina prioriteringar i livet och lägga all kraft på huset ett tag.

Lägg upp listan vetja! ;)
 
hoppah skrev:
Hej!
Hade ni inte redan köpt nya huset?
Kan ha ivrat mej i ngt inlägg...köpekontrakt med förbehåll att nuvarande ska säljas innan visst datum ska vi ta ställning. Efter besiktningen känner vi visst missmod över saker som bör/riskanalysen/ göras samt sånt som svart på vitt inte fungerar (golvvärme i badrum tex) påtalat av säljaren men vi var kära och blinda i början, nu har allt hunnit sjunka in..!! (Detta vet mäklarna sååå väl, o därför har de sååå brådis med allt).
Omkostnader sååå tråkiga oxå, men de är inräknade i nya lånet o budgeten. Det håller men men men...

Drömhuset -ja-passerar det två ggr om dagen och ser det redan som vårt... Men men men ....
 
Hur har det gått??
blir ju nyfiken :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.