Många som redan har undersökt marknaden,
så jag vill be om era tips-priser på det BILLIGASTE
1,5 planhus med minst 3 sovrum på bottenvåningen
och
* Platta med golvvärme.
Kravet på det utbytbara (kök,kakel, ...) är väldigt lågt
altså det behöver inte vara skrytmärken som ballinglöv,...

Än så länge ser jag Eksjöhus kvadraten som ett bra alternativ
men för dyrt pga många onödiga/prishöjande detaljer som kakel/klinker
som jag absolut INTE vill ha.

Det jag är ute efter är ett hus med rätt kvalitet o rätt(=lågt) pris.

Menar hustillverkarna samma sak med nyckelfärdig?
Jag menar ingår plattan i priset ?
 
S
har du varit hos företag och fått pris?
man kan ju alltid ändra på standarden.
å tänk på att det ska fram vatten/el eventullt fjärrvärme till huset.
 
Vi håller på att bygga med A-hus. Där kan du välja riktigt låg standars om du önskar. Vilken standard du vill ha t.ex med kakel/klinker eller plastmatta i badrum bestämmer du med entreprenörerna som lämnar offerten. Vi bygger med generalentreprenad, och där utgår entreprenörerna efter A-hus "Standars" i offerten, men den kan lätt justeras ner till enklare standard.
 
Hej!
Jag kan inte uttala mig om de är de billigaste men vi står i begrepp att bygga med Movehome (Trivselhus) och vi har gjort en förhållandevis omfattande research innan vi valde just dom (tog in åtta offerter på snarlika hus från olika företag).
I slutändan visade det sig att det blev för dyrt att bygga med många olika husleverantörer och även för dyrt att bygga ett Trivselhus. Även ointressant för oss med dyra kök och kakel, det kan man uppgradera efter hand!
Det fina med Movehome som vi ser det, är att vi får snudd på exakt samma standard vad gäller konstruktion (vilket för oss är det viktiga) men till ett pris som i vårt fall blev ca 600-700 000 billigare (jämförde med Trivselhuset som är mkt snarlikt). Det är nästan exakt samma planlösning på Movehomehuset som på det Trivselhus vi tittade på (ritat av samma arkitekt) men det har t ex inte lika stora fönster och sedan är det betydligt mer begränsat vad gäller diverse tillval. Det som för många kanske upplevs som negativt är att planlösningen i Movehome husen är helt låsta men i vårt fall hittade vi en planlösning som passar oss ypperligt så det var aldrig ett problem.
Du får plattan och golvvärme och du har ett hus som enligt Movehome förbrukar " ett hus med genomsnitt en energiförbrukning runt 40 kWh/kvm/år att jämföra med kraven från Boverkets byggregler (BBR) på 55 kWh/kvm/år för denna typ av uppvärmning vid byggort södra Sverige".
Priset (med totalentrepenad) går att få direkt på hemsidan där du kan "bygga" ditt hus själv och välja de tillval du önskar. Priserna ligger från 13600 kr per kvm och man kan vänta med att inreda ovanvåningen om man önskar ett större hus! Det som tillkommer är kostnader för schaktarbetet, i vårt fall med goda tomtförhållanden och förutsättningar (kommunaltomt) ca 100 000k kr.
Hoppsan, blev vist lite långt det här, kan väl säga att jag är ganska entusiastisk så här långt haha :))!
Kolla in deras hemsida, kanske rätt koncept även för dig :)). Lycka till!
Vänligen C
 
Glömde skriva, vet inte om det finns ett hus med tre sovrum på bottenvåningen men det hus vi har valt (nr11) har iaf två. Kanske inte så svårt att sätta upp en vägg själv om utrymme finns...
 
Redigerat:
Sambon låter hälsa att det finns ett hus med tre sovrum på bv hos Movehome, han tror det är nr 13 :)).
 
Hej och välkommen till Byggahus

Platta på mark ingår normalt sett inte...
Billigaste nyckelfärdiga huset på marknaden är Älvsbyhus dock utan platta (torpargrund)....OBS gör INGA ändringar alls.....
 
Tack för alla svar. Jo Movehomes hemsida är bra,
hoppas fler hustillverkare tar efter idén.

Har A-hus slutat med sin basic serie ?
Är götenehus pakethuspriser för byggsatsen,
får man då räkna med dubbla priset för nyckelfärdigt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.