Är det någon som erfarenhet av vitvaror från LG electronics? Hur kan de vara så mycket billigare än tex. Siemens och Husqvarna och ha fräckare funktioner typ automatisk ismaskin och dessutom lägre energiförbrukning?

Vad är haken?
 
Haken är väl "Made in Korea", om nu det skulle vara någon hake. LG (tidigare Goldstar) har ju alltid legat lite lägre i pris. Hur det är med kvaliten vet jag inte. Har aldrig haft någon LG-produkt. Någon annan?
 
Har en LG Kyl/frys "side by side" sedan 3-4 år tillbaka. Den funkar utmärkt. Nu går man mot säsongen då iskallt vatten och is är riktigt skönt att ha. Jag tror säkert att de andra märkena också funkar bra men varför betala mer än man behöver? Vi gav 12 000 med lite rabatt då det begav sig.
Det enda negativa är väl att frysen inte är direkt gigantisk i sin storlek. Men det löser vi med en frysbox i källaren.
 
Vi köpte en kyl/frys med automatisk avfrostning i frysen för bara 6.000 kr. Alltså både billigare och snyggare än annat man får för det priset. Vi har haft den ett år och den är perfekt. Ett minus är att det var mycket krångligt att byta från högerhängda till vänsterhängda dörrar.
 
Bob_the_builder
Maten blir inte varm? Säjer den inte pling när den är klar? Snurrar inte tallriken?
 
jureit skrev:
I så fall förstår jag att det är bra att tallriken snurrar för att maten ska exponeras jämnt för lampan.
Är du helt säker på att det är tallriken som snurrar? Kan ju även vara så att tallriken står still men mikron snurrar? Kolla upp det! ;D
 
Pebbe skrev:
Har en LG Kyl/frys "side by side" sedan 3-4 år tillbaka. Den funkar utmärkt. Nu går man mot säsongen då iskallt vatten och is är riktigt skönt att ha. Jag tror säkert att de andra märkena också funkar bra men varför betala mer än man behöver? Vi gav 12 000 med lite rabatt då det begav sig.
Det enda negativa är väl att frysen inte är direkt gigantisk i sin storlek. Men det löser vi med en frysbox i källaren.
Vi köpte samma och det ångrar vi inte. Fungerar jätte bra. Frysen som sagt är inte stor med för oss 2 är tillräcklig.
 
Vi köpte en sådan här side-by-side grej förra sommaren till lägenheten och den är kanonbra. Vi flyttar snart till hus och banne mig om det inte blir en likadan fast med ismaskin. Rejäla dörrar med underbar förvaring på alla håll.

Mvh

Joakim
 
Jag vet faktiskt inte hur det är med kyl/frys men i LG's tvättmaskiner sitter samma cip-set och andra komponenter som i de dyrare tillverkarna.
Vi kollade upp det förra året då våran gamla hade gjort sitt. Om det nu hjälper något.

Det gäller inte för alla märken men förvånandsvärt många "snik-modeller" köper faktiskt in samma elektroniska delar från samma fabrik som de lyxigare.
 
Jag har en svägerska som tidigare jobbade på OnOff och sålde LG, hon menar att LG är ett mycket bra märke inom vitvaror med väldigt hög kvalitet.

Däremot lider dom av dåligt rykte eftersom dom tidigare sålde mycket som var rena dyngan. Helst när dom hette bara "Goldstar", numera heter dom ju "Lucky Goldstar" förkortat LG.
 
Delarna kan beställas på nätet, snabbt, enkelt och bra mycket billigare än hos en återförsäljare. Om du kan byta/installera själv dvs. Eller kanske känner någon som är bra på sånt. Orkar man vänta i ett par veckor blir det nästan gratis att beställa direkt från Asien ;)
 
Hmmm.. Jag har en del erfarenheter av Siemens saker (inte vitvaror men ändå) och de har normalt sett brutalt bra kvalité. Har som sagt inte testat deras vitvaror (ännu, det blir dock Siemens för hela slanten när huset är klart)
 
Samma här .. det blir Siemens för hela slanten på rubb som stubb i nya kåken.

Jag skulle inte vilja satsa på LG i hela kåken .. men det är iof min åsikt.
 
Klart man köper Siemens... eller Gaggenau. Är nog lite märkesbög men det är lite Mercedes över Siemens produkter och Lucky Goldstar hamnar nog i nivå mellan Volkswagen och Skoda. Produktmässigt går det naturligtvis lika bra med Bosch men de faller oftast på designen.
 
Grabbar med hjärna, kör bil med stjärna ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.