Tänkte labba lite med vakuumbaggning stabilisering av mindre träbitar och har kikat lite på julas vakumpump som inte kostar många kronor. Jag lyckas inte direktlänka med Ipadda och 14 dagars unge i knät men artikelnummret är 739003
Efter besök på varuhuset så kliar jag mig lite i huvudet och funderar på vad anslutningen kan tänkas heta. Detta eftersom maskinen kommer helt utan slangar och andra tillbehör. Manualen är ytterst snål på information så jag ställer mitt hopp till er.
///j
 
Jag har ingen aning faktiskt, men utgår ifrån att det är någon standard rörkoppling. Har de inte lite rördelar på jula att testa med ;)
Annars för du köpa en och ta med den till byggmarknad med vvs-delar och testa. Funkar det inte så är det ju bara att lämna tillbaka till jula ;)
Har själv funderat lite på den för att göra limningar av nåtad teak samt kanske lite format limträ.
 
Köpte apparaten och pinnade iväg till biltema för några rörkopplingar. 1/4 är det i alla fall inte. Mäter man på nippeln så är det 11mm. Gängen verkar vara 1.25 mätt med gängtolk. Nippeln kan skruvas loss och då får man något som är lite större än 1/4 del. Nåja, nu ligger nippeln i bilen och får följa med till Siverts som turlig nog har blivit nästgårds.
 
jomany, har du lyckats få tag i rätt gängdimension ännu?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.