tank77 skrev:
Har aldrig fattat på mig "gökarna" som tvunget ska plocka ner studsmattan i molekyler, så jävla kul är det inte att sätta ihopa den igen och som sagt låt den stå kvar ute, den tar ingen skada...........vad är det som skulle kunna skada den?

Snö, nej och om det skulle bli jättemycket snö är det bara att sopa undan den värsta snön från mattan.
Fast vår hade garanterat blåst iväg vid det här laget om vi inte plockat ner den varje år. Grannen fick hämta sin i en trädgård en bit bort vid "adventsstormen" för något år sedan. Så det beror ju lite grand på hur man bor också.
 
tank77 skrev:
Har aldrig fattat på mig "gökarna" som tvunget ska plocka ner studsmattan i molekyler, så jävla kul är det inte att sätta ihopa den igen och som sagt låt den stå kvar ute, den tar ingen skada...........vad är det som skulle kunna skada den?

Snö, nej och om det skulle bli jättemycket snö är det bara att sopa undan den värsta snön från mattan.
Japp, jag är en gök då!
Den ska ner så är de bara!
 
Våran står ute året om men vi fällde ner skyddsnätet för nån vecka sedan för att minska vindfånget och flyttade den närmare några stora träd som vi band fast den vid.
Otroligt skönt till våren när ungarna vill börja hoppa att man gör den hoppklar på 2-3minuter.
 
T
Kopparkullen skrev:
Japp, jag är en gök då!
Den ska ner så är de bara!
Skynda dig, annars kan det gå så här nu när det blåser ute........

phpvgncvdstuds704.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Min granne hade en studsmatta. Tack vara blåsten har jag en nu.
 
  • Gilla
namor och 2 till
  • Laddar…
T
stake skrev:
Min granne hade en studsmatta. Tack vara blåsten har jag en nu.
(y)
 
stake skrev:
Min granne hade en studsmatta. Tack vara blåsten har jag en nu.
Ha ha Kul.

Mina ungar har heller ingen... än.

Jag bor dock på 3:e våning
 
vi plockade av fjädrarna och mattan och lutade den mot husväggen och förankrade den, då är den inte i vägen när man ska åka skoter
 
Såg en film på youtube där en kille "demonterade" en fylld pool med en bil och hög fart!
Kanske funkar på studsmattor om du nu ändå skall använda våld.. :)
 
tank77 skrev:
Har aldrig fattat på mig "gökarna" som tvunget ska plocka ner studsmattan i molekyler, så jävla kul är det inte att sätta ihopa den igen och som sagt låt den stå kvar ute, den tar ingen skada...........vad är det som skulle kunna skada den?

Snö, nej och om det skulle bli jättemycket snö är det bara att sopa undan den värsta snön från mattan.
Jag förstår mig heller inte på gökarna som låter snöslungan stå framme hela sommaren.

Det finns en enkel lösning på problemet, skaffa större barn så behöver man inte ens plocka fram mattan på våren.

Protte
 
tank77 skrev:
Har aldrig fattat på mig "gökarna" som tvunget ska plocka ner studsmattan i molekyler
För att man inte vill bo i något som ser ut som en amerikansk trailerpark?

Det är förvisso lika fult på sommaren, men då fyller den i alla fall ett syfte.
 
  • Gilla
Drömhus2012 och 1 till
  • Laddar…
Jag har inga sommarprylar kvar på tomten under vintern. Gillar inte att saker "snöar in". Ser slarvigt ut tycker jag. Så här års är således tomten helt rensad från lösa prylar.
 
  • Gilla
Drömhus2012
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.