Hej!
Vi ska bygga om hela köket och har varit o tittat på ett electrolux home kök. Deras serie heter Sentens. Är det någon som har någon erfarenhet av deras kök? Pris? Kvalite? mm.

Urban
 
Min syster har satt in deras kök, kommer inte ihåg vad det heter, med det är det i karamell som är på framsidan av deras A4-stora broschyr (gård? land? Det med spröjsade vitrin).
Vi var och tittade på det i helgen, och det är jättefint!
De är jättenöjda och servicen var bra. Tydligen är det Marbodals budgetvariant (om man tittar på skåpinredningsbilderna är det till och med samma bilder i de olika katalogerna). Det enda som de inte var nöjda med var att de inte hade 70 cm djpa skåp, så att de fick ta 60 istället. :)
 
Hej Urban

Vi har just fått ett Sentens kök uppsatt hos oss. Vi valde luckor som heter Land med förgen Karamell (gul/grå). Vi tycker det är jättefint mot vår rödbruna golv och blåa kakel, men smaken är ju olika. Helt nytt och därför kan jag inte säga något om kvalitet. Angående priset så är ju kök så olika stora och så. Vi betalar 62600 för 19 skåp+luckor, lådhurtsar, skåp m skärbräda, bänkskiva, täcksidor, baldakin m spottar, lister. Diskbänk behöll vi. Inga vitvaror, vi fixade detta på annat sätt. Lägg till ca 30000 för motering, golv, el, vatten. kakelsättning.

En sak. Home butiken i Uppsala var den enda butik i Uppsala som snabbt accepterade vår önskan att behålla den gamla diskbänken. Den passar inte direkt med några standradmått men är charmig o slagtålig. Dom anpassade sig till vår önskan på ett trevligt sätt. Om detta är en Home-butikspolicy så är den ju värd att notera!

peb :)
 
Att kalla Sentensserien för en budgetvariant från Marbodal är inte riktigt riktigt. Det är precis samma inredning. Har du ett kök från Marbodal ( som jag ) så kan du komplettera med Sentens. Det finns ingen skillnad alls. Det är minst lika dyrt att köpa ett kök från Electrolux Home som från Marbodal. Jag har jobbat i en EH-butik så jag torde veta hur det förhåller sig.
 
Maria_W skrev:
Att kalla Sentensserien för en budgetvariant från Marbodal är inte riktigt riktigt. Det är precis samma inredning. Har du ett kök från Marbodal ( som jag ) så kan du komplettera med Sentens. Det finns ingen skillnad alls. Det är minst lika dyrt att köpa ett kök från Electrolux Home som från Marbodal. Jag har jobbat i en EH-butik så jag torde veta hur det förhåller sig.
Vad bra!
 
försäljare från sentens sa att det var lite Ballingslöv grejjer i sortimentet med.

Electrolux har jag några kompisar somköpte vitvaror ifrån, mycket nöjda med den butiken. Med tanke på en tidigare tråd i ämnet
 
Har inte köpt EH-kök men väl fått offert på ett...och säljaren sade att det var Marbodal som tillverkade deras skåp, luckor etc. Han påstod att de säljer det billigare än Marbodal gör. Jag vet inte om det stämmer men offerten var mer än 50% billigare än en offert på en nästan identisk lösning från Hagakök, som i sin tur (enligt den säljaren) ligger ungefär som Ballingslöv och Kvänum i prisnivå.

EH erbjöd f ö 20% rabatt på vitvarorna om vi köpte ett Sentenskök. Låter ju bra, men sedan var jag på Elgiganten och deras prislapp på Electrolux-grejorna var så mycket lägre än på EH att det nästan gick på ett ut.
 
Glömde en sak...hos EH kan man om man vill sänka priset genom att köpa "platta paket", d v s man monterar stommarna själv. Vet inte om Marbodal har den optionen, det står i alla fall inget om det på deras hemsida.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.