Vi ska total renovera vårt badrum, och det lutar åt att vi kommer anlita Brodèns bygg som total entrepanör.
De i sin tur kommer anlita Connys Rör, för rör dragning. Elite måleri för målning, Tingtads fogcervice för kaklingen och Sävedalens el för elinstalationerna.

Eftersom Bbig är en relativt nystartad firma, från 2009 så finns det inte så mycket info om dom här på nätet.
Men någon här på Byggahus.se kanske har erfarenheter av dessa firmor?

Tacksam för svar.
 
Så Brodéns gör i princip inget själva? Det finns ingen anledning att dom ska tjäna pengar genom att bara agera mellanhand tycker jag.
 
mlkjhr skrev:
Så Brodéns gör i princip inget själva? Det finns ingen anledning att dom ska tjäna pengar genom att bara agera mellanhand tycker jag.
Om du är osäker på om/hur du skall göra, välj en annan firma som HAR bra referenser och be dom att lämna en offert, att driva entreprenaden själv kan komma att kräva mycket energi och frustration för din del.
 
Har varit ue för brodens och det är en bra firma med rätt kunskaper. Likaså de firmor som du nämnde. Ingen anledning att känna oro.
 
Av vilken anledning har du vart i kontakt med bbig?
 
mlkjhr skrev:
Så Brodéns gör i princip inget själva? Det finns ingen anledning att dom ska tjäna pengar genom att bara agera mellanhand tycker jag.
De kommer själva göra grundarbetet såsom att riva ut det gamla och sedan bygga upp det nya, ungefär halva jobbet som jag ser det...
Att själv stå för att samordna de olika firmorna... alldeles för mycket jobb
 
  • Gilla
LGG-01
  • Laddar…
Hej!
Har nu sökt på nätet efter lite erfarenheter av BBIG och kom fram till denna tråd.
Är ju ett tag sedan någon skrev i ämnet, så därför tänkte jag kolla om det är någon mer nu som har erfarenhet av Brodéns Bygg i Göteborg, positiv eller negativ?
Vi är också på gång att renovera badrum och har fått gott intryck av dem men är själva ganska okunniga.
Blev ni nöjda med er badrumsrenovering Smurfette?




Smurfette skrev:
Vi ska total renovera vårt badrum, och det lutar åt att vi kommer anlita Brodèns bygg som total entrepanör.
De i sin tur kommer anlita Connys Rör, för rör dragning. Elite måleri för målning, Tingtads fogcervice för kaklingen och Sävedalens el för elinstalationerna.

Eftersom Bbig är en relativt nystartad firma, från 2009 så finns det inte så mycket info om dom här på nätet.
Men någon här på Byggahus.se kanske har erfarenheter av dessa firmor?

Tacksam för svar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.