Enk Projektet skrev:
Haha....det skulle jag vilja höra igen när ni har barn.....
Det kan faktiskt fungera, vi har 3 barn (3, 4 och 6 år) men har lyckats hålla dem ifrån vår säng.

Vi har 210x210 säng vilket är precis lagom för oss.
 
Det är väl en sak att ha det när de är små. Men vissa vi känner har ju ungar i sängarna tills de är 12 år gamla.
 
currenthill skrev:
Vi gjorde som många andra och började, nykära, med en delad 90 säng. I närmare ett år. Sedan blev det två 90 sängar i en dubbelsängsformation. Nu, 10 år senare ska vi byta rum. Låta äldsta dottern överta det största rummet, och vi flyttar in i ett mindre gästrum. Då passar vi på och minskar till en 160 kontinentalsäng,.
Skaplig livserfarenhet vid endast 23-års ålder;) Det gäller att börja tidigt:)
(23 år/ medlem sedan 2002 enl profilen)
 
falkn skrev:
Det är väl en sak att ha det när de är små. Men vissa vi känner har ju ungar i sängarna tills de är 12 år gamla.
Förstår vad du menar, min sambo sov hos sina föräldrar under barndomen och nu fortfarande vid 30+ så ska det delas säng!

Vi började med 120 när jag flyttade in men har tack och lov 180 nu. Varsitt täcke skaffade vi snabbt redan i den smala sängen.
 
Nimajneb skrev:
Skaplig livserfarenhet vid endast 23-års ålder;) Det gäller att börja tidigt:)
(23 år/ medlem sedan 2002 enl profilen)
Bra observation!

Men förmodligen uppdateras inte åldersuppgiften.
Så Currenthill är troligen 23 + 2013 - 2002 = 34 år nu.

Men vem vet? Ungdomarna är försigkomna nu för tiden :wow:
 
Enk Projektet skrev:
Haha....det skulle jag vilja höra igen när ni har barn.....
Vi har barn och det är vi vuxna som bestämmer. Så vi har gott om plats i våran 180 säng.
 
KnockOnWood skrev:
Bra observation!

Men förmodligen uppdateras inte åldersuppgiften.
Så Currenthill är troligen 23 + 2013 - 2002 = 34 år nu.

Men vem vet? Ungdomarna är försigkomna nu för tiden :wow:
Haha, you can't explain that. :D

Ännu konstigare är att jag faktiskt innehar den ståndsmässiga åldern 38 år, inte 34.
 
Elektrosmurf skrev:
Vi har barn och det är vi vuxna som bestämmer. Så vi har gott om plats i våran 180 säng.
Bra att ni vet vem som bestämmer....men att vara fanatisk i sin inställning till att små barn in får komma och sova hos sina föräldrar tycker iaf jag är synd...men jag tycker synd om barnen.....
 
Enk Projektet skrev:
men att vara fanatisk i sin inställning till att små barn in får komma och sova hos sina föräldrar tycker iaf jag är synd...men jag tycker synd om barnen.....
Jag har en fanatisk inställning och det har funkat bra (för mig :)).

De få gångerna ungarna kommer in och vill sova hos oss går någon av oss tillbaka med dem och lägger sig i barnets säng i stället.
 
Kan det bero på något att barn vill sova hos sina föräldrar....

Dom flesta barn har inte fått förmågan att uttrycka sina känslor och behov i ord....
 
Jag trodde nattugglor satt och hoade på en pinne i skogen nattetid.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.