Hej!

kommer denna ventil passa direkt på mitt system?

http://www.rinkabyror.se/sok/?sok=2780

det står 10 på den gamla ventilen så jag gissar att en ny med beteckningen 10R borde passa men vill kolla med er experter först=)

jag kompletterar strax med bilder på den gamla från mobilen :)

//T
 
För att vara helt säker så måste vi se en bild. :) det kan hända att du måste byta knäröret också. Är tjockleken på röret ca 18mm?
 
ImageUploadedByByggahus.se1382773177.316291.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByByggahus.se1382773205.806931.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Dr.L skrev:
För att vara helt säker så måste vi se en bild. :) det kan hända att du måste byta knäröret också. Är tjockleken på röret ca 18mm?
va snabb du va på svara :) nu har jag iaf lagt upp 2 bilder =)
 
Köp ventilen du länkade till, lin och pasta på gänggången sen är det bara dra åt! Kontrollera att röret är ca 18mm, men jag tycker att det ser så ut.
 
För övrigt rekommenderar jag hellre TA's ventiler, dom har en kraftigare fjäder och inte alls samma bekymmer med att stiften fastnar, vilket många andra's ventiler gör.
 
Stämmer, pastan är bra att ha. Jag smörjer dom flesta kopplingarna innan jag drar åt dom.
 
Tar å köper pasta och lin när jag ändå beställer:)

Röret var ca 17mm... ImageUploadedByByggahus.se1382774869.474319.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det är 10 (3/8)
 
  • Gilla
camaro1969
  • Laddar…
Japp. Det följer med en handratt, om det bara är en tillfällig lösning så kanske termostater känns överflödig. Det vet du bäst själv.
 
har ett litet konstigt system med kökspanna och problem med cirkulation så jag ska prova med termostater tänkte jag...

har man dessa vred öppna cirkulerar det bara i 2 element.. men sätter man termostater på dessa så borde de ju strypa när det blir varmt... ajja blir till å testa=)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.