Hej

Idag har jag besiktat ett hus samt skrivit köpekontrakt. Det känns fantastikt!

Jag hade bokat en Nivå 2 besiktning från Anticimex i Skövde men när man läser runt om Anticimex här på forumet är det mycket negativt vilket gjorde att jag vart lite orolig.
Nu är det kanske naturligt att man oftast skriver när man är missnöjd och inte nöjd vilket givetvis inte ger en helt rättvis bild, samtidigt som det säkerligen finns en del dåliga besiktningsmän även på Anticimex, men varför dra alla över en kant?

Jag ville iaf berätta att jag vart positivt överaskad och jag tyckte han gjorde ett bra jobb. Huset är stort men han undersökte allt grundligt och kom med bra förslag på åtgärder direkt när vi hittade riskzoner. Roligaste var ju när han klättrade genom ett litet hål uppe i vinden och knappt höll på att ta sig ut igen! :D

Well, nog sagt om det. Nu är det bara att vänta 3 mån på tillträde och sen hoppas vi på lite livskvalité och många små projekt framöver(givetvis med stöd att byggahus-forumet).

Simma lugnt!
 
Nanny Fine
Givetvis är det bra med balans mellan bra och dåligt här på forumet. För självklart finns det inte bara dåliga besiktningsmän! Inte ens på Anticimex... ;)

Ibland tror jag att det är lätt att skriva av sig sitt missnöje och när andra hakar på, är det motigt att komma med en avvikande åsikt. Då är det lättare att bara vara tyst.... Gott att se att du "vågar" skriva ett positivt inlägg då, om du upplevt att det finns så många negativa.. :)

Fler borde följa ditt exempel, även när det gäller andra yrkesgrupper här på forumet. En del får lite väääl mycket skit ibland, men internet är väl till för att avreagera sig på, antar jag. :)
 
Kul att höra att ni har hittat ett fint hus!

Det är alltså i Skövdetrakten?
Uppdatera gärna din profil med var ni bor.
Då blir det lite lättare för andra vid diskussioner om värme, isolering och annat här på forumet.

När vi sålde vårt förra hus i Göteborg anlitade vi Anticimex för en förbesiktning.
Bara för att få en s.k. dolda-fel-försäkring.
Eller rättare sagt, mäklaren gjorde det.
Och det var inget större fel på hans besiktning.
Även om han inte var lika noggrann som den person som sedan gjorde köparens överlåtelsebesiktning.


Att huset är "stort" låter spännande!
Ni har väl köpt en bra kamera så vi får ta del av (den oundvikliga) renoveringen ;)
 
Oj, just det, jag har ju flyttat 30 mil. Glömt bort att ändra :)

100 år gammalt hus som är 2,5plan + källare. Kamera har man ju alla sina apparater nu så det ska nog lösa sig!
 
Besiktningsmannen skall vara oberoende av mäklaren,ofta har mäklaren ett förhållande till just Anticimex och då gör de ofta fuskbesiktningar för att få huset sålt snabbt och mäklaren kammar hem sina pengar och så även Anticimex.Använd besiktningsmän som kan sin sak och har goda referenser.
 
Roligt att man är nöjd, när vi sålde vårt förra hus så anlitade köparen Anticimex för sin besiktning, det var den mest värdelösa besiktning jag varit med om ( ingen nackdel för mig som säljare dock). Har själv ett förflutet i byggbranschen som entreprenör så jag har varit med om ett mycket stort antal besiktningar så jag tror mig veta hur det bör gå till.
 
Samma här, kanonbra erfarenhet av Anticimex. Man får inte glömma det faktum att Anticimex likväl alla andra besiktningsföretag består av individer. Sådana varierar avseende såväl erfarenhet som kundservice och yrkesstolthet även om de finns inom samma företag. Anticimex är ett stort företag och likt Telia får de mycket skit i forum som dessa medan den stora massan trots allt är väldigt nöjd.

Med detta sagt försvarar jag förstås inte allt Anticimex anställda gör, men ibland känns det viktigt att komma med någon form av motvikt, om än liten, till all negativ kritik som ofta framförs.

Now - let the bashing begin ;)
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
EndZone skrev:
...
Now - let the bashing begin [bild]
Tja, för det första, men nej förresten!

Eftersom det är lördag så slipper du undan med en varning :)

Tillägg: Regelbrott beskrivning
Regel 9.99.9: Trevlig mot Anticimex
 
Redigerat:
  • Gilla
nypon och 1 till
  • Laddar…
Gult kort en regnig lördag. Det får man väl vara nöjd med. Tack KnockOnWood ;)
 
Men vänta nu...

Forumet har ju en helt fantastisk (hrrm) regel:

4.4.3 Alla har rätt att få hjälp med sitt problem. Säger man att man har ett problem, så har man ett problem även om du inte skulle tycka det. Undvik att svara istället för att antyda att personen inte borde ha frågat.

Andemeningen runt denna regel är ju att man inte ska tala om för TS att han inte ska oroa sig för något en TS tar upp. Man ska alltså undvika att skriva något alls.
Samma sak borde ju gälla åt andra hållet, här verkar ni komma med antydningar till att TS har ett problem trots att han nog inte har det... Så varning på 10p är nog befogad:surprised::cool:;)
 
Nimajneb skrev:
Samma sak borde ju gälla åt andra hållet, här verkar ni komma med antydningar till att TS har ett problem trots att han nog inte har det... Så varning på 10p är nog befogad:surprised::cool:;)
Njae, jag antyder inte att TS har problem, bara alla andra. Exklusive mig själv då förstås :D
Vilken regel bryter jag emot då, förutom 9.99.9 ovan till vilken jag redan tilldelats ett gult kort? ;)
 
EndZone skrev:
Njae, jag antyder inte att TS har problem, bara alla andra. Exklusive mig själv då förstås :D
Vilken regel bryter jag emot då, förutom 9.99.9 ovan till vilken jag redan tilldelats ett gult kort? ;)
DU var väl exemplarisk o borde få pluspoäng, men andra.....:p

Edit: Förvisso bryter vi ju nu mot regeln att vi gått OT.... ber alla så hemskt mycket om ursäkt för detta:surprised:
 
  • Gilla
EndZone
  • Laddar…
Nimajneb skrev:
DU var väl exemplarisk o borde få pluspoäng, men andra.....:p

Edit: Förvisso bryter vi ju nu mot regeln att vi gått OT.... ber alla så hemskt mycket om ursäkt för detta:surprised:
Förlåt, jag antog per automatik att jag felade. Är sällan exemplarisk (y)
 
Hittade den här tråden när jag surfade lite. Jag tror inte att det är sämre personal på Anticimex än vad det är på andra företag men däremot ger jag noll och inget för Anticimex som företag. De lurade oss vid överlåtelsebesiktningen (jag har skriftligt från dem där de erkänner) och då blir man ju helförbannad. Fast det var inte det värsta. Det kom när vi krävde att de skulle ta ansvar enligt villkoren för deras uppdrag. Då betedde de sig skamligt dåligt.

Vad som helst men aldrig mer Anticimex för vår del.
 
Anticimex gjorde besiktning av vårt hus innan vi köpte det och missade 7 st spräckta golvklinkers i badrummet :wow:, dock inte i själva duschhörnan. Arbetade då på annan ort och hade tyvärr begränsade möjligheter att göra en djupare analys av huset innan köpet, därav anlitade vi Anticimex.

Vid inflytt så upptäckte jag givetvis detta direkt och frågade direkt hur Anticimex kunde missa detta. Fick det synnerligen intelligenta svaret att de måste ha gått sönder i samband med förre ägarens avflytt. Av en tvättkorg då sa jag och slängde på luren:thumbdown:

Orkade inte tjafsa mer med Anticimex, men det var iaf första och sista gången jag anlitade dem. :thumbdown:
 
  • Gilla
Enk Projektet
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.