Kan tänka mig att det är bättre att handla direkt av dem i butik än över nätet. Har dock inte testat deras näthandel själv.
De har allt och fixar allt men visst är det lite rörigt i butiken..... Minns dock förr när lokalerna var mindre och lampavdelningen bestod av att lamporna ( inkl.kristallkronorna) hängde över grönsaksdisken ;-)
 
Y
Tycker det är lite komiskt hur flera leveranser hamnar helt fel. En man ringde mig och sa att han hade fått min fläkt. Tur nog var det i grannstaden så jag kunde åka och hämta den.

Man spar några tusen men man får nog räkna med att allt inte går perfekt. :)
 
Jag har handlat av dem flera gånger och ena gångnen beställde jag kylskåp och frys på måndag eftermiddag och fick det levererat på tisdagen...
Nu senast blev det lite strul då Hoover levererade fel torktumlare (modellen sämre). Dock var det huvudlagret i Finland (!) som hade skickat fel. De höll på strulade länge men jag fick bra avdrag till slut och behöll den lite sämre modellen jag fick.
 
Kul att de en tråd om en affär man cyklade till när man var liten.

Har köpt en del saker av dem, en skitfin fläkt som går sönder varje år. Är nog inne på min 3:e eller 4:e så det är mer än 3år. Som de bytt dem, de vet väl hur kassa de är. Men snygg är den!

Svärföräldrarna har handlat allt hos dem, de känner någon av sönerna där med tydligen.

Har själv inte köpt vitvaror där men gräsklippare och annat.
De går att lita på iaf, vissa saker är ju skit de kommit över billigt känns det som men de sköter sin service iaf.


Mina föräldrar köper allt där, trots att de flyttat iväg 90mil därifrån... säger väl en del :)
 
Jag har beställt via hemsidan två gånger utan några som helst problem. Fått det jag beställt på rätt dag.
 
Vi gjorde vår första beställning hos Gränsbygden för fem veckor sedan. En ugn har fortfarande inte dykt upp (långt efter utlovade 5-12 dagars leverans). De skickade dubbelt av spisfläkten så den ena fick vi snällt skicka tillbaka.

Tyvärr kommer vi inte få ugnen innan hantverkaren packat ihop och dragit. Tråkigt när man var ute i så pass god tid.

Nu kanske vi får vara glada om vi får en ugn. Gar redan betalat för den.
 
Handlat via nätet en gång. Mycket trevliga, mycket struliga. Väntar på utlovad kompensation för strulet. Förhoppningsvis blir vi nöjda efter den.
 
Jag rekommenderar inte Gränsbygden. Ringde till dem och undrade om de hade en viss Cylinda spis i lager då det var en gammal modell. Ja svarade dem, men 1 vecka efter betalningen skriver de dock att spisen inte var i lager, och ville skicka en annan liknande spis istället. Efter att ha skickat en inbyggnadsugn till mig och sedan en spis av fel märke, 2 felleveranser, 2 månaders väntetid, så kom den rätta spisen. Dock är jag inte elkunning och sa tydligt att jag ville ha en spis jag inte skulle behöva installera. Fick en spis som inte ens hade stickpropp.
 
Kan bara hålla med om att de är röriga och inte har riktig koll.
Men de är definitivt inga lurendrejare.
Jag har också haft en del strul, men det löser sig alltid i slutänden.
Sen beror det också på vem du pratar med - deras internkommunikation är inte världens bästa.
Jag har beställt ganska mycket därifrån senaste 20 åren.
 
När jag slutade mitt förra jobb i Gbg och snacket kom in på avskedspresent bad jag att få ett presentkort hos Gränsbygden (jag hade börjat byggandet i Sydhalland).

De har naturligtvis ingen djupare produktkunskap, men suveräna priser, och håller till bara några mil från där jag nu bor.
Så (nästan) alla mina vitvaror är köpta där, och det var bara en spisfläkt jag var missnöjd med. Den sålde jag på blocket och skaffade en ny från annat håll.
Det de inte hade på lager när jag var där levererade de fraktfritt några dagar senare.
Jag tycker kort sagt att det är ett kanonställe.
Men man måste naturligtvis vara en medveten konsument och veta vad man vill ha.
 
Inspirerad av denna tråden skickade jag iväg en förfrågan på de vitvaror (Husqvarna) vi ska ha till vårt hus. Men för vår del var Gränsbygden rejält mycket dyrare än hos den lokala Hemmabutiken. Så kolla även på hemmaplan är mitt tips.
 
Hej!
Jag har köpt ett Osby kyl/frysskåp där. Jag valde egentligen ett Annat skåp men försäljaren på Gränsbygden rekommenderade ett Osby skåp istället. Efter några månader började skåpet läcka kyla vid dörrlisten som bidrog till att det blev en väldig kondens i skåpet.
Det har nu hittills tagit 5 veckor att bara få ett svar från dem om vad som kommer att hända. De bara skyller i från sig. Har nog ringt 12-15 gånger under dessa veckor.
Vill verkligen INTE rekommendera detta företag.
Micke från Jönköping
 
Lyfter den här tråden. Vi övervägde att handla från Gränsbygden nu när det är dags att renovera köket. Tror absolut att det är ett seriöst och bra företag, vi fick efter mailkontakt ner priserna lite mer men det som till slut avgjorde för oss är att de, liksom de flesta andra webbutiker, bara erbjuder ett års garanti. På vitvaror för 50-70 000 kronor vill jag ha bättre garanti än så. Nu handlar vi från vårt lokala Elon och får fem års garanti på allt. Dessutom erbjöds vi paketpriser därifrån så det blir inte så väldigt mycket dyrare och de extra fyra årens garanti värdesätter jag högt.
 
Jag köpte en torktumlare som fanns listad i lager enligt hemsidan. Betalade direkt. Fick dagen efter att den var restnoterad men jag kunde få en annan istället.
Var inte nöjd med ersättningsvaran och mailade andra alternativ och tjafsa lite. Fick inget svar på en dag. Var stressad så jag ringde och undra vad som hände.
Prata med en herre som godkände en ersättningstumlare som var ett par hundra dyrare än jag betalat och leverans någon dag senare.

Första intryck dåligt men det sluta rätt bra ändå.
 
SandraPeter skrev:
Lyfter den här tråden. Vi övervägde att handla från Gränsbygden nu när det är dags att renovera köket. Tror absolut att det är ett seriöst och bra företag, vi fick efter mailkontakt ner priserna lite mer men det som till slut avgjorde för oss är att de, liksom de flesta andra webbutiker, bara erbjuder ett års garanti. På vitvaror för 50-70 000 kronor vill jag ha bättre garanti än så. Nu handlar vi från vårt lokala Elon och får fem års garanti på allt. Dessutom erbjöds vi paketpriser därifrån så det blir inte så väldigt mycket dyrare och de extra fyra årens garanti värdesätter jag högt.
Kan informera om att vi har 3 års lagstadgad reklamationsrätt i Sverige, men 5 år är såklart bättre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.