Mikael_L
Elda upp pallen. Sen är det bara att sopa bort askan. :D




Samt lacka om den brännskadade kåpan på pumpen ... :cool:
 
  • Gilla
bjolo360
  • Laddar…
I
Det var ett oväntat problem, som att byta hjul på bilen utan att hissa den först. Jag tog emballaget när jag hade den i 45 grader. Men jag fuskade lite, byggde en specialare med hjul,skenor och små kedjeblock, för jag var tvungen att ta in den själv, hittade ingen som var tillräckligt galen att vilja hjälpa till. Så det var lätt när man hade den i det läget. Men det var ett jädra slit ändå.
En idé är att försöka få in säckakärran mellan pumpen och pallen och sen tilta den bakåt på kärran, men då behöver du en pall till för annars hänger hjulen i luften, och en liten ramp som du senare kan köra ned den på. Men för att det ska lyckas tror jag du behöver några galningar igen.
 
Nu är den på plats!
Röris var kanske mer smart än galen så han ringde in några polare och då var vi helt plötsligt fem pers på plats varav 4 lyfte och en drog undan pallen, gick hur lätt som helst, så tipset är väl att vara många helt enkelt.
Men grymt grymt skönt att den nu står där den ska, den håller precis på att köras igång, så måste bara koppla på ventilationsrören sen tror jag bannemej att den ska funka, jihaa!!

Röris berättade föresten en historia om just Nibe F750 att han hade försökt koppla in den i ett hus när det var kallt och det gick inte att starta den, för den behövde tydligen en viss startvärme för att inte det skulle hinna bli isbildning och då slog den av automatiskt. Det tog lite tid innan dom fattade varför den hela tiden slog av sig själv, men efter att ha kört med lite el-element och fläktar i några timmar kom den igång och sen rullade den på som vanligt..
 
Vp behöver en viss värme för att kunna återvinna nått är det kallt i huset finns det för lite energi i luften och då blir det elpatron en stund.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.