Tja!

Är det någon som har anlitat det företaget?

/Noone
 
Soliditeten är ju på minus 15% inget bra tecken. Det är inte så kul om det företaget kursar under byggnation.
 
Jo jag såg att det inte verkade ha gått så bra för dem 2010 och 2009. Men det är ju rätt gamla siffror och säger ju ingenting om hur det ser ut i dag.

Sedan är det frågan om ett rätt litet jobb. Ska lägga takpapp på ett 20 kvm tak, ett jobb på ca 12000kr efter rot. Ska, enligt alla de som varit och kollat på taket, inte ta mer än en vecka att fixa. Risken att de kånkar just under tiden de lägger om mitt tak är liten och i så fall får jag väl investera i en pressening och leta rätt på ett annat företag ;). Någon förskottsbetalning kommer jag inte gå med på :)

Nä allvarligt, takläggare verkar vara svåra att ens få dem att komma och kolla på jobbet... att få dem att lämna offert är ännu svårare. Har haft kontakt med 5 st, detta företaget och ett till har lämnat offert. Ett företag var och kollade på taket men har inte återkommit, ett företag dök aldrig upp på avtalad tid. Har ett företag kvar där killen har varit sjuk och han ska komma på måndag och kolla på taket.

S Bakos är ett av de två alternativen som vi har just nu och jag tänkte bara kolla om de var någon som har erfarenhet av den firman.
 
Hej,
Sommaren 2013 köpte jag en monteringsfärdig bod från CA Boden. Stefan Bakos killlar var mycket kvalificerade. De sågade ner träd, grävde för plintar och elledning, göt plintar och monterade boden. Allt fungerade perfekt med själva arbetet, tidsplanen och den ekonomiska ersättningen.
MVH
Birgitta
 
Känns lite märkligt att du som nyregistrerad användare gör två inlägg och lyfter riktigt gamla trådar. Det ena om hur bra CA Boden är och det andra hur bra Stefan Bakos AB är. För andra som funderar skulle jag nog be er att vara extra vaksamma. Stefan Bakos AB har skatteskulder sedan 2011 och 2012. Bara det bör få var och en att dra öronen till sig. Antal registrerade betalningsansökningar är just nu 4 st till ett värde av c:a 250 000:-, det senaste registrerat 2013-09-26.

Säger inte att det är ett oseriöst företag, men här är det nog läge att väga upp föregående inlägg en aning känner jag.
 
Redigerat:
Hej EndZone,
Ett av mina kusinbarn rekommenderade Stefan Bakos. Mitt kusinbarn hade fått taket omlagt sommaren 2013 av Stefan Bakos duktiga hantverkare. Skatteskulder och betalningsansökningar är absolut skäl till vaksamhet men vi är mycket nöjda med det arbete hans firma utfört hos oss.
MVH
Birgitta
 
Jag förstår. Skatteskulder innebär ju dock att man undvikit att exempelvis inbetala moms. En seriös företagare hamnar omöjligen i det läget utan allvarlig orsak. Här har det hänt upprepade gånger och skulden kvarstår. En dag finns inte företaget kvar då det har gjort konkurs. Det är av denna anledning jag finner det högst lämpligt att varna för anlitande av dylika företag, i synnerhet som konsument.
 
peternicklas
Under 2012 fanns det 0 anställda i bolaget. En minskning med 6 sedan året innan.
 
peternicklas skrev:
Under 2012 fanns det 0 anställda i bolaget. En minskning med 6 sedan året innan.
Och betalningsansökningarna fortsätter trots noll personalkostnader.... Njae, här bör man vara mycket mycket försiktig.

Det är intressant att företaget både monterat en bod med grundläggning samt lagt om ett tak i somras utan en enda anställd. Då kan det knappast ha varit "Stefan Bakos killar" :D
 
Jag anlitade dem och är mycket nöjd, de gjorde ett bra jobb för 1,5 år sedan. De var en del småmissar men de rättade de till utan några bekymmer. .

Att de har noll anställda kan förklaras av att de hyr in folk från litauen mm. Finns massor med mindre företag som har det upplägget.
 
Ja, men att inte betala in sin skatt är desto allvarligare och något som ändå är värt att varna andra presumtiva kunder för.
 
EndZone skrev:
Ja, men att inte betala in sin skatt är desto allvarligare och något som ändå är värt att varna andra presumtiva kunder för.
Det har du helt rätt i. Det var bara det att det vart en liten fixering vid antalet anställda som jag tyckte var irrelevant i sammanhanget.

Sedan behöver man inte vara oseriös ftg bara för att det har uppkommit skatteskulder. Det kan räcka med några större fastprisprojekt som har gått dåligt för att ett mindre företag ska hamna i skiten. När de gjorde vårt tak hade de nog gjort en rätt ordentlig felräkning för de höll på nästan dubbelt så många timmar som de sagt att jobbet skulle ta. Det var ändå ett relativt litet jobb.

Då var det rätt skönt att vi, för en gångs skull, tagit fast pris på det projektet.
 
Jag vill absolut inte bråka om det här på något vis, men varje företagare vet ju mycket väl att skatten är det absolut första och viktigaste som måste betalas in. Annars ryker snart F-skattesedeln, förutom alla andra problem som följer därefter. De har god kassalikviditet och har t om gjort vinst ett av åren, men får ändå två på varandra följande skatteskulder. Njae...köper inte riktigt att det här var några felräkningar. Men som sagt, jag vill inte fortsätta diskutera om något ingen av oss egentligen helt känner till. Reagerade mest på att en helt ny forummedlem gör två inlägg som handlar om att prata väl om två olika företag. Vi har ju sett det förr och man hajar till.

Ha en trevlig helg allihop! :)
 
C
He he he, det här bolaget har värre problem än så. De redovisar ett negativt eget kapital (dvs tillgångar minus skulder) sedan flera år tillbaka vilket innebär att bolaget är kraftigt på obestånd. Bara en tidsfråga innan tvångslikvidation enligt min mening.
 
Ja se på tusan. Det missade jag!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.