Jag och min sambo har dragit igång ett projekt där vi ska renovera upp vårt nyinförskaffade hem. Det är ett litet gathus på 57m2 från 1886 som ligger mitt i Malmö. Efter renoveringen av huset kommer vi att ge oss på uthusen och trädgården som är på ca 300m2.

Ni kan följa projektet på hursvartkandetvara.com

//Sakarias
 
Kul projekt, lycka till
 
Vi har köpt ett missionshus norr om Stockholm byggt 1888 som vi kommer totalrenovera till helårsbostad.

bild-kopia-21-770x577.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Följ vår renovering på www.missionshus.se

/ Carl-Johan & Sara
 
  • Gilla
Östlund och 1 till
  • Laddar…
J
Kul projekt! Det tänker jag absolut följa... Bra skrivet och bra bilder!
 
Tack! Vad roligt att du gillar det! Än så länge har vi bara 'smygstartat' med renoveringen men längre fram blir det större projekt och fler uppdateringar.
 
ullberg
Fint hus och ett härligt projekt. Området är verkligen vackert, har varit där några gånger (även om jag inte kan minnas just denna byggnad), bland annat som gäst på ett bröllop, och därför råkar jag veta att ni har en trevlig familj i närområdet...

/U
 
Ja, det är verkligen landet-känsla med så mycket öppna fält där.
Vad roligt att höra att det finns trevliga grannar!
 
ullberg
Verkar som vi fått lite databasstrul, kan inte moderatorerna kolla på detta och bryta ut från inlägg #873 (men det verkar finnas fler inlägg i denna tråd som inte handlar om hemsidessträngen) till tråden som dessa inlägg var i från början (ta i så fall bort detta inlägg)

/U
 
Hej!

Jag har renoverat mitt hus i 9 år, och är äntligen klar! Jag har gjort en sida där jag lagt upp före- och efter bilder vilket fungerar som mitt minnesarkiv. Kanske kan inspirera någon. Som smakprov på vilken stil jag har kommer här några bilder nedan, själva sidan har adressen http://www.mossahuset.wordpress.com

//Hanna

1210.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
001.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
1127.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
1108.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
namor och 2 till
  • Laddar…
Riktigt snyggt! Du skall vara stolt över ditt arbete!!
 
  • Gilla
kalliklatt
  • Laddar…
Tack!!
 
Jätte fint. (y) Fina tapeter också -- var har du hittat dom?
 
  • Gilla
kalliklatt
  • Laddar…
Tack! Det är Boråstapeter och Durotapeter i kök, hall och sovrummet uppe. Kollektionerna heter "gammalsvenska" och "anno 1905". Minns ej vilken kollektion som tillhör vilken tillverkare. Tapeten i hallen vid trappen är från jysk.
 
  • Gilla
isola
  • Laddar…
Kökstapeten är från Boråstapeter och kollektionen heter numera "Karlslund, inte Anno 1905.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.