Svar: 1

Förbättring: Innføre en alternativ navigasjon basert på bruksområder for de enkelte mätare, f.eks. "Har du et fuktproblem?" osv.

Slogan: "handinstrument.se - For deg som vil ha riktig svar med en gang"
 
Svar: alternativ 1.​

Lite korta intryck om utförandet:

  • Den automatiska nedrullningen på kampanjvaror är lite feltrimmad i texten ibland, samt innehåller redundant info.
  • Ljusblå text i rubriknamn på instrumentlistan kan bli svär att läsa mot den vita bakgrunden i ljusa miljöer. (Här ska man inte överdriva kontraster heller, då för starka kontraster tröttar ut ögonen - men i detta fall får man väga läsbarhet mot snygghet/mjuka färger.)
  • Däremot är listan till vänster helt ändamålsenlig och välfungerande: När man svävar över med musen så blir aktuell rubrik lättläst svart mot vit.- I övrigt mjukare och mindre störande - mycket bra. Det enkla är det sköna värt!
  • Nyhets-scrollandet i toppen funkar bra - smidig, inte störande, men bör kunna stoppas vid "pekare över".
Slogan, inte så lätt att slå alla tidigare fina bidragen :) men jag gör ett försök:

"Handinstrument - Bättre mäta nu än att ändra sent!"

.​
 
Redigerat:
Svar: 1.

1) Ta bort rullisten och lägg till en knapp så att man kan välja att se alla priser inkl. moms.

2) Alla handinstrument på ett ställe!
 
Svar: 1.

Jag tycker det är lite svårvöverskådligt med alla instrument, väldigt få lekmän vet vad det finns för några och vad exakt man är ute efter kan jag tänka. Så för att åtgärda det skulle det vara bra med en flerkategori-sök motsvarande vad som finns på t.ex. tretti.se. Kategorierna skulle förslagsvis kunna vara:

  • Uppmätt egenskap (temperatur, spänning, et.c.)
  • användningsområde (el, hemmbryggning, hus & hem, laboratorie, optik...)
  • prissklass
  • instrumenttyp
  • omprogrammer-/loggbar?
Osv.

Slogan: Världen vid din fingerspets.
 
Svar 1. 1-100 stycken
2. Lägg till så att man kan se priserna inkl moms om man vill, eftersom man vänder sig till byggahus så antar jag att man vill ha privatkunder också?
Sen så hamnar man på "checkout.arbeteserver.com" när man klickar på kassan, det känns inte seriöst att bli omdirigerad till en annan sida/server, jag skulle tveka mycket för att handla där då.

Slogan, får bli den gamla klassikern: Att mäta är att veta.
 
Svar:1
Förbättring: Bättre kompabilitet för mobila enheter.
Slogan: Handinstrument se - Varför betala mer?
 
1. Svaret är 1

2. Den där rulllisten i överkant är irriterande och kan gott tas bort, önskar som många andra ett synligt pris inkl moms samt en mobilanpassad sida. Dessutom - särskrivningen på Hand Instrument (visas på webbläsarfliken) ger iaf mig ett oseriöst intryck. (förlåt).

3. Handinstrument se - för oss som håller måttet!
 
Svarsalternativ 1

Många har givit bra tips. Dock ser jag ett ofog bland web designers, att dela upp allt på fler sidor. Alla kör med olika skärmar och upplösningar så man vet ändå inte hur mycket info som får plats på en sida. Jag som kund vill inte hålla på och skrolla upp och ner på en massa sidor för att se all produkter i en kategori. Jag vill bara skrolla nedåt tills jag kommer till slutet.


Handinstrument se - mätinstrument för allas plånböcker
 
Fråga 1 = Svar 1

Tips på sidan= Lägg en under rulllist i undermenyerna så man slipper rulla hela sidan inne i produktundergrupperna. Lägg en färg i popout menyerna så texten syns bättre. Annars väldigt bra och komplett sida med bra info och manualer tillgängliga vilket man som elektriker gillar.

Svar på fråga 3= Bli handlingskraftig med instrument från handinstrument

/Micke
 
blygarn skrev:
1. Inte ha särskrivning i fliknamnet "Hand Instrument" (header title eller vad det heter)
2. Handinstrument, när du ska göra ett handjobb!

Ojoj! Glömde svara på frågan!! Svar: 1!
Så, nu kommer jag lätt att vinna...
 
Svar 1:

Förbättringsförslag:
- Sidan gick väldigt långsamt för mig nu när jag ska titta på den. 10-tals sekunder för att se detaljer om ett instrument.
- Jag skulle gärna sett några bilder och namn på de som arbetar på företaget. Det känns mer personligt och seriöst.
- Jag försökte öppna PDF-filerna som ska finnas till "Vibrationsmätare med SD-logger", men jag får bara felet "The requested content cannot be loaded.". Jag har inte provat motsvarande på andra instrument.

Slogan: "Mät rätt med oss!"
 
Svar 1

Förbättringsförslag:
Som nysida, se till att ni dyker upp på prisjakt och pricerunner. Hantera era kunder väl och få dem att utvärdera er på dessa sidor. Kan lösas med ett automail som skickas från er efter leverans av produkterna. Länka sedan till ert betyg på hemsidan.

Upplevde även sidan lite seg. Något som kan få folk att dra öronen åt sig. Jag hade varit skeptisk till att beställa. Kan upplevas som ett hobbyprojekt snarare än en seriös webåterförsäljare.

"För hantverkare och hemmasnickare - Mätinstrument till rätt kvalitet och pris"
 
Redigerat:
1: Svar 2: (Med tanke på att det är över 3000 artiklar i sitemapen, o det rör sig om mestadels mätinstrument)

2: Sidan laddar fram vald artikel väldigt långsamt (främst i Firefox, men även i explorer) Bredda "Hem" "Gå till kassan-raden" med att lägga till kontaktuppgifter och information etc där. En avatar eller någon bild på personal, skulle ge ett lite mer välkomnande intryck. Logon kanske skulle piffas upp en aning.

3. "Handinstrumentse - Exakt!"
 
Svar: 1

1) Ta bort att nyhetsarkivtexterna rör sig. Ljusare eller tydligare text vid kategorierna. Längre beskrivningar på förstasidan, för mycket avkapad text och för lite information för att jag ska veta om jag är intresserad. Ta bort särskrivningen i webbläsarfliken.

2) "Hellre än mätare i handen än tio i verktygslådan"
 
Svar på frågan: 1 (1 - 100)​
Jag skulle vilja ha en mobilanpassad hemsida som val (ej tvingande dock, även om man kommer från en telefon).​
Slogan: "Handinstrument se - Till hands för dig, dygnet runt!"​
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.