Hmmm...det funkar ju delvis redan idag?

Du måste förvisso titta i varje forum, men där ser du ju vilka trådar som uppdaterats sedan du tittade senast. Det står ju "new" på dessa.

Fast du kanske är ute efter att samla alla nya trådar på ett ställe? Blir nog rätt rörigt.....
 
Använd 'mark all posts as read' varje gång du lämnar forumet så ser du alla nya som tillkommit då du går in nästa gång.
 
Med sökfunktionen kan du få fram alla inlägg som gjorts X dagar bakåt. Sök på något tecken som finns i alla inlägg (exempelvis mellanslag). Det är kanske lite mer information än du ville ha men det är enklaste sättet att inte missa ett endaste inlägg ;)
 
Hm, Jag ser att vårt kära Byggforum använder en gammal version av YABB.

Marlene - har du funderat på att uppgradera till YABBSE
En av fördelarna är att forumet blir "snabbare" samt att ytterligare funktioner och förbättrade gränssnitt är inplementerade.
 
Om du tittar långt ner på första sidan finns det skrivet "View the last post of the 25 most recent discussions." med mikroskopisk text. Prova den.
 
:D
Ja, den var ju bra, fast då måste man väl logga in varje timme och kolla!
Fast då får man (Henrik och alla andra stammisar) väl fyrkantiga ögon och kan inte slita sig från Forumet, som ju dessvärre/dessbättre har jättemånga bra inlägg!

Helena med
Sverige Stugan
 
Just det här med att se de senaste 25 aktiva diskussionerna använder jag jämt. Har den som bokmärke och uppdaterar bara den några gånger om dagen.
På det sättet missar man inget och lär sig mycket :D

 
Verkligen otroligt att bara 10% av besökarna använder forumet, de andra 90% vet nog inte vad dom går miste om. Jag måste säga att detta forumet är ett av de bästa forum jag stött på överhuvudtaget och då har jag ändå surfat dagligen sedan 1994. Här är en väldigt hög nivå på de flesta inläggen inte en massa påhopp och vansinniga typer, är det så att husägare är ovanligt trevliga eller är det moderatorn som är extra sträng ;o)
 
Hejsan!
-->Marlene, Du borde göra mer reklam för forumet på
startsidan www.byggahus.se
Det är ett bra forum med kunniga medlemmar.

// Erik
 
NNTP-access vore bra, som komplement till HTTP. Då kan man använda en offlineläsare.
 
Bob_the_builder
Det kallas usenet på internetspråk. Textbaserade diskussionsforum. Utan att veta så gissar jag att det skulle vara svårt att köra nntp mot yabb.
 
Nja.. NNTP är ett protokoll, på samma sätt som HTTP är det. Om man kan använda NNTP kan man använda en offlineläsare och tanka ned meddelandebasen och sedan söka etc utan att behöva vara uppkopplad. Många offlineläsare har även hjälpfunktioner som "nya meddelanden till mig" etc
 
Bob_the_builder
AndersG skrev:
Nja.. NNTP är ett protokoll, på samma sätt som HTTP är det.
...och nntp används på usenet, såsom http används på "webben". Jag surfade runt lite men hittade inget om någon nntp-brygga till yabb.
 
;D
Jureit!

Dom andra söker information... vi på Forumet söker sakkunskap, det är det som är skillnaden på en falsk och en äkta spanjor (som min Mor brukar säga)

Kanske är det alla "modemare" som skummar portalen och när de kommer i allvarligare byggtankar, så återkommer de till Forumet, kanske efter att ha skaffat bredband, för det är ju verkligen för segt att jobba med modem, som jag gör .... fortfarande!

Men nu ska jag använda Sökfunktionen och se om jag kan hitta information...förlåt, sakkunskap om husvagnsuppställning på tomten..kanske under Övrigt?
;)
Helena med..
Sverige Stugan
 
10%?!

utan detta forum hade jag nog aldrig ens drömt tanken på bygga eget hus... :surprised:

halleluja, you're all our guiding light! =)

Marlene Eskilsson skrev:
Vi har uppmärksammat att det finns nyare och snabbare version av Yabb och har planer på att uppgradera till den så snart vi får tid. Håll ut! En annan fördel för oss blir förhoppningsvis då också att vi tar mindre plats på webbhotellet=billigare. Den här tröga versionen gör att forumet tar upp 65% av utrymmet på webbhotellet, trots att bara 10% av våra besökare använder forumet.

Själv använder jag alltid "View the last post of the 25 most recent discussions". Jag tycker att det är utmärkt att man ser hela inläggen och inte bara rubriken...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.