Har tagit bort två garderober och skall istället sätta upp en liten mellanvägg. Regelverket är inte så kraftigt eftersom jag fick bygga från ena sidan på baksidan av en befintlig mellanvägg.
Hursomhelst så håller säkert regelverket men jag skulle vilja slippa att köpa stora tunga gips eller träskivor.
Väggen är bara 1,2m lång och 2,4m hög.
Finns det panel eller liknande som man kan sätta upp bit för bit vilket blir enklare och lättare att montera, ungefär som ett innertak som man sätter upp bit för bit.
Hoppas ni förstår hur jag menar.
Det finns säkert många som har tips eller ideer, jättetacksam för detta.
 
M
slätspont?

precis som råspont men finare.
 
Träpanel är enkelt och snyggt, om du gillar stilen :)

Det finns många varianter, till exempel pärlspont.
Först bestämmer du om du vill ha den stående eller liggande.
Sedan är det bara att åka till brädgården och välja längd och ta hem.
 
Tack för tipsen. Funderar på någon form av snygg fjällpanel, lite konvex och oregelbunden yta. Har tittat på byggmax men hittar ingen. Finns det andra butiker med stort sortiment på detta?
 
Det blev tunna gipsväggskivor, delade dom för att få upp dom lättare.
Jag har 2 ytterligare frågor om detta.
1, Reglarna blev inte 100% jämna mot baksidan av gipsvägen, fick pressa lite på ena sidan när jag skruvade dit
dom. Nu sitter dom mot regelverket. Hur känslig är Gipsen för detta ? Kan den spricka eller knäckas efter senare tid?
2, Tänkte göra en struktur på innerväggen med spackel, det finns ju särskilda spackelspadar just för detta.
Vad skall man ha för spackel-massa ? Vanligt spackel kanske spricker när det är så tjock lager?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.