Hej,
jag bad om pris för att låta få en glasmonter byggd hos min lokala glasmästare.
Dock skulle den bli vädligt dyr pågrund av måtten, sidorna svar smala och det krävdes speciell tillskärning.

Har någon här tips på glasmästare som utför sådana beställningsarbeten i tex. Polen eller något annat EU land ?

Tack på förhand
Mucke
 
Har du ett "specialglas" där storleken på utskärningarna inte stämmer mot standardstorleken på glasskivan blir det dyrt pga mycket spill. Glas tillverkas i standardmått i hela Europa så det finns nog inte så mycket att hämta här om man även tar hänsyn till frakten.
 
Ok,
men ifall måtten då skulle vara såna att det som annars blir spill istället används för montern, påverkar det i så fall priset?
 
Prata med din glasmästare igen
 
Det får bli så och tack för hjälpen :)

M
 
Var det materialet läs glaset som vart dyrt eller var det själva bygget tolkar det som att det var en hel glasmonter som skulle byggas/tillverkas.
Du skrev att " sidorna svar smala och det krävdes speciell tillskärning." kanske är det så enkelt att din design kostar skjortan att tillverka på grund av komplicerad tillverkning kräver mycket tid = DYR
Har du frågat flera glasmästare, om inte gör det. Precis som nimjneb skrev kolla med glasmästaren om vad det är som är så dyrt.

Pär
 
Min erfarenhet är att priserna kan variera mycket om man väl hittar dem som är oberoende. I det övre prissegmentet återfinns tyvärr en stor del av glasmästarna. Jag har också gjort ett par stora beställningar utan att gå via en glasmästare. Då är det helt andra priser. Ett tips kan vara att gå via en skyltmakare. De är mer vana vid att bygga grejor än glasmästaren och då kan det bli både bättre och billigare. Limmade plexihuvar har jag beställt i ett antal olika storlekar och där har skyltmakaren varit mycket bättre att ha att göra med än glasmästaren.
 
Tack för tipset!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.