Hej
Tänkte köpa en bordcirkelsåg och väljer mellan AEG 250 mm Ryobi 1825 Metabo 250 mm. Är det någon som har lite synpunkter.
Har AEG som huvudalternativ.
 
Metabo TS254 eller Bosch GTS10. GTS'en hade nog varit mitt val. Men dessa kanske drar iväg lite i pris, så att aeg'n fanns för 3995:-
 
Flyttade till rätt underforum

Mvh

Stefan, Moderator
 
Håll ögonen öppna efter en ELU tgs.
Brukar ligga ute för några tusenlappar.
Mer slitstark maskin får du leta efter.
 
Var hittar jag den för 3995:-, såg den på Bauhaus för 6200.
ELU finns dom kvar, trodde dom blivit uppköpt.
 
Tack, finns Metabo för ungefär samma peng också?. Det är ungefär vad jag tänkt mig.
Vad jag förstår är det bra kapacitet på AEG'n, men hur är kvaliteten och hållfastheten, slitstyrkan.
 
Går det att få tag på Metabo TS 254 till samma peng som AEG 250 3990:- import?
 
Vad skall du ha den till? Metabo TS-254 är smidigare att flytta omkring än TS-250 och levereras med spånsugtillbehör, men med rappligare reglage och sämre kapanhåll.
 
Jag ska ha en bordcirkelsåg i garaget till diverse sågjobb. Jobbar lite som slöjdlärare så det blir en del finsågningar.
Ska vara som en allraundsåg
 
Jag har själv Metabo TS-250, en trevlig såg för diverse arbeten, men man saknar en större gjutjärnsklump helt klart. Är du van vid en rejälare såg är det risk att du blir på besviken på en av dessa sågar. Å andra sidan finns det ju hyvlar. För mig var det lite av en uppenbarelse hur enkelt det var att putsa en sågad yta med en vass hyvel.
 
Nu har Verktygsboden tagit bort sitt erbjudande och jag hittar inget likvärdigt, bara 4995 kr på Bauhaus. Är det någon som vet något bättre pris?
 
Nu har jag varit och shoppat, så nu ska man ha ånger tills man vet hur den funkar. Hoppas det blev en bra affär.
 
Vad blev det?
 
AEG TS 250, har inte packat up den än.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.