Suttit o funderat på allt jag kunde ha gjort om inte höstvädret hade kommit till Blekinge.
 
Hemkommen från långhelg norröver. Hann provsvetsa svetsen, funkar! Hann med en mil på löpbandet, nu blir det till att knappa Python till att styra ventilationen på vinden.
 
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
Rensat köksavloppet, klägget var i färg och konsistens som en välkokt fläsksvål.
 
  • Gilla
Eddi Thomason
  • Laddar…
Hämtat ett skåp till nya garaget.
Nåtat golvlister i badrummet.
Burit upp 110kg badkar till badrummet i övervåningen. Snart blir det bada av :)
 
På allvar börjat planera inför badrumsrenovering på ovanvåningen.

Fixat till ett hörn mellan en platsbyggd bokhylla och en vägg där färgen spruckit. Fick dit lite ny latexfog och färg.
 
ullberg
Idag blev det bilservice på slivargen (olja + filter, tändstift, luftfilter & kupéfilter), byte till vinterdäck på ena bilen, identifierat vilka sommardäck som behöver bytas ut till nästa säsong, krattat av de värsta löven (men än finns det alldeles för mycket kvar på träden för att kunna slutföra), meckat runt med väldigt gamla fettsprutor - inte mycket på huset alltså...

Men jag har faktiskt ägnat dagen lite åt huset, nämligen att automatisera lite inför den mörka årstiden. Om jag nu låser upp (=kommer hem) efter solnedgång tänds huset upp i "hemmaläge", är det väldigt sent när man låser upp går istället "mysläge" in (stör inte om ena parten redan lagt sig & låst). Sista varianten på tändning är att om det är upplåst (=vi är hemma) när solen går ner tänds också "hemmaläge". Vi får se om detta är en förbättring eller om det visar sig vara "för smart" (aka irriterande).

/U
 
  • Gilla
Montören och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
thomasx skrev:
Burit upp 110kg badkar till badrummet i övervåningen.
Nästa gång tömmer du badkaret innan va? :p :cool:
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Nästa gång tömmer du badkaret innan va? :p :cool:
Va? Kan man göra det? ;)

Ikväll blir det installation, och imorgon premiärbad för barnen.
Hoppas jag :)

Fast det kan omöjligt ha vägt 110 kilo. Jag och min späda vackra lilla sambo bar upp det själva som ingenting. Kändes inte som mer än 60-70 kg.
 
prototypen skrev:
Rensat köksavloppet, klägget var i färg och konsistens som en välkokt fläsksvål.
Hur var smaken?
 
Småfix inomhus. Blåser som f@n här. Det var riktigt kallt att gå ut i shorts. :)
 
mycke_nu skrev:
Småfix inomhus. Blåser som f@n här. Det var riktigt kallt att gå ut i shorts. :)
Kallt får det vara, shortsen skall inte av förrän sista oktober!! :)
 
  • Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
Asat ut svetsprylarna till det överfulla garaget, riggat upp jigg för att montera ihop sektioner till mitt balkongräcke. Laser, kilar och Mästarstege gav bra linjering på rimlig tid.

racke1.jpg

Två-sektionerna ska bli fyra-sektioner. Därefter överliggare samt några stag för bättre stadga vid montering.
 
  • Gilla
Crebel och 3 till
  • Laddar…
Hann med en sväng till tippen före jobbet.. jag och barnen hängde på släpvagnen och for iväg.
Väl där inser jag att jag inte var ensam om idén, gott om pensionärer och nån firmabil.

På tippen här står ~10st containrar (brännbart, trävirke, metall, deponi, brännbart, wellpapp osv) i rad i en i sidled förskjuten linje, så kan backa emot på snedden och hamna bredvid den man tycker passar bäst..(korkad förklaring kanske men hoppas ni förstår :) ).. men nej nej! Varför göra det lätt för sig själv och andra?! Bättre att köra snett in emot med bil och släp och ta upp 2-3 platser istället.. fick bita mig i tungan många ggr med tanke på att barnen var med. :surprised:

Väl hemma igen lånade ja ut lite luft till grannen som fått på vinterdäcken, och efter en portion pannkakor tog jag mig i kragen och skiftade däck på bilen sambon oftast åker i.

Imorrn hoppas jag få iväg närmare 20m? slipers till tippen :)
 
FredrikR skrev:
...
Imorrn hoppas jag få iväg närmare 20m? slipers till tippen :)
Är det inte synd att riva upp Inlandsbanan :mad:
 
  • Gilla
Crebel och 1 till
  • Laddar…
Veckohandlat på byggmax! Pärlspont och tätningslister till fönster i källaren!
Frisk luft är bra men gardinerna behöver ju inte fladdra:surprised:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.