Jag och min sambo har köpt vårt första hus! Ett radhus från 1970. Stommen är av betong. Liksom golven. (Platta på mark)
Det är superfint och renoverat. MEN det vi inte insett vid visning osv är att det är EXTREMT lyhört.
Grannarna har 2 barn. När dessa springer och bankar i golvet så slår ljudet i vårt hus något helt fruktansvärt! Det låter som barnen är inne hos oss och härjar. Hela huset skakar typ!
Det är ett souteränghus och sovrummen är på nedervåningen. Man blir väckt varje morgon av att ungarna börjar bröta. Och att njuta av en härlig tv-kväll är bara att glömma! ;(

Detta är inte alls vad jag känner för att leva med i några år framöver!
Därför undrar jag, Finns det NÅGONTING som VI kan göra åt lyhördheten? Jag tänker på ifall vi skulle lägga om golvet i vardagsrummet med någon ljuddämpande matta under tex. Men hjälper detta så vi inte hör ljuden från grannarna? Eller skonar vi bara dem från VÅRA ljud?
Är det ens bara golvet som är problemet? Eller går ljudet igenom väggarna oxå?

Tacksam för svar från er som är lite mer kunniga inom detta område än jag är!
 
T
Glöm det. Finns två lösningar, flytta eller går ner och prata med grannarna att dom får uppfostra sina barn bättre.
 
Låter som sunda barn tycker jag! Men jag förstår dig TS det låter inte roligt. Tyvärr låter det oerhört svårt att fixa.
 
Ja inget av dem alternativen är ju så bra. Finns ju inget känsligare än att klaga på någon annans barn. Barn får ju göra precis vad dom vill utan att man kan klaga! ;(
Och att sälja när man precis köpt är ju inte bra för ekonomin precis. Lär ju gå back minst ett par 100.000 på det...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.