Hej,


rubriken är frågan. Formen på rampen är som ett utdraget U. Storlek: ca 1 meter hög i ändarna, 6-7 meter lång och 2.4 meter bred.

/Micke
 
  • Gilla
bettet
  • Laddar…
Jag skulle aldrig fråga.
Går väl in under uteleksaker typ gungor och klätterställning och studsmattor.

Det enda jag skulle varna för är dina grannar för brädorna låter mycket mot underlaget då det blir som en resonanslåda, så de kan klaga på ljudet.

Protte
 
Det är väl lite som Prototypen menar - väck inte den björn som sover...

Jag skulle dock tro att en (större) ramp kan ses som en bygglovspliktig anläggning av en nitisk kommunbyråkrat. Googla byggförordningen.
 
Håller man sig under normal stakethöjd (vanligen 1,10-1,20m) och mindre byggyta än 15kvm ska det inte vara något problem... Beror väl lite på om det klassas som "byggnad", "skrymmande" eller "lekpark"...
 
Glöm inte att starta en byggtråd när det är dags:)
 
Om den inte är fast monterad är det väl bara ett skrymmande föremål på gräsmattan?
 
Tack alla.

Vore en cool, och enkel, grej att bygga (förutom att väderbeständig plyfa tycks kosta skjortan.
 
Ska du inte göra den i betong?
 
En bowl vore förstås grymmast. Att vakna upp på sommaren, karva lite i bowlen och sen glida ner på Tofta stramd. Låter chill. Men lär kosta en krona mer än en mini vert i trä.. Och tar väl hyggligt lång tid att sätta upp... och jag har ju mycket av ett hus att bygga färdigt.
 
Eller menar du en U-ramp?

Platta sektionen i mitten är görbar i betong. Men hur får man till transitionen uppåt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.