Hej är ny här på forumet. Kollade lite snabbt o såg en massa bra tips så jag gick med.

Nu kommer frågan.
Bor i ett HSB bostadsrätt, knäppgökarna har gjort det jobbigt för en om man vill lägga golv... det är nämligen sand ??? o efter alla år så har plast skivorna som täcker det trykts till o spruckit m.m... det är så att jag vill lägga laminatgolv i hallen o skall lägga nytt i köket för att jag lade ett pergo basic av mistag o det blev inte bra lite guppigt här o där suck...
hur skall jag göra för att få golvet till att bli stabilt o inte svaja o gunga? skall man spackla ojämnheterna o lägga golvet eller lägga något annat innan laminat??
tacksam för svar så att jag inte gör något i onödan.
 
är det inte korksmulor??

hade jag i min HSB. parketten såg ut som en åker.

skickade ut skiten!!! flytspacklade och la på ny parkett.
underlag som rämnat är inget att hålla på med
 
Tror nu att det känns som att det är hårt papper eller ngåt sådant som skiljer sanden från verkligheten  :( för i hallen har jag heltäcknings matta o i köket hade jag plastgolv.så jäkla onödigt... att dra ur allt o sen kamma sanden är nog jäklar jobb... kan man lägga tun playwood eller något liknande o spika fast det i reglarna?
 
Hade ett liknande problem i lägenheten. Tog bort alltihop ner till betongen och la in ljuddämpningsplattor från pergo i lite varierande antal efter ojämnheter och sedan Pergo Orginal ovanpå blev bra. Pergo Basic ska man inte köpa. Billig skit som vi hade i sovrummet. Blev inte helt plant. Väääldigt stor skillnad med Orginal. Basic duger i klädkammaren...
 
ljuddämpningsplattor? hur ser de ut? kan man köpa dem överallt? är det bättre med dem istället för playwood eller vad man nu kan lägga..
 
hm.. nu är det så att jag bor på 5e våningen o har inte någon större lust att tömma köket och hallen på sand.. det lär ta tid o blir jäckligt jobbigt,... vad rekomenderas för att det blir plant o stabilt så att det inte knarrar o går upp i skarvarna+????....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.