ullberg
Om det nu var batterierna som var trötta så är ju det klassiska tricket att hålla fjärren mot huvudet, det mångdubblar räckvidden (hjälper ju inte om de är helt döda men kanske om fjärren fortfarande skickar ut en väldigt svag signal)

/U
 
D09
ullberg skrev:
Om det nu var batterierna som var trötta så är ju det klassiska tricket att hålla fjärren mot huvudet, det mångdubblar räckvidden (hjälper ju inte om de är helt döda men kanske om fjärren fortfarande skickar ut en väldigt svag signal)

/U
Ha ha så gör jag med min peugeot

Ser nog skumt ut på jobbets parkering när jag stoppar in bilnyckeln i munnen och låser 😄😄
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
D09
Tack för all hjälp föresten 😃

Dock så reagerade inte min granne när någon mysko snubbe med luva försöker bryta upp en bil ;)
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
D09 skrev:
Haaallå Kim

För skojs skull, vad ska du ha för dom grejorna?
Tokbilligt kostar det! ;) Dock har jag lättmetallsfälgar med nya däck som rullat kanske 200mil så dom vill jag nog ha 2500kr för. :) Har även vinterdäck som är rätt fräscha med, 1000kr.
 
D09
xdigger skrev:
Tokbilligt kostar det! ;) Dock har jag lättmetallsfälgar med nya däck som rullat kanske 200mil så dom vill jag nog ha 2500kr för. :) Har även vinterdäck som är rätt fräscha med, 1000kr.
Oj, miSsade hur långt upp du bor 😳😳

Du är ju "nästan" norrlänning ;)
 
Vafan, jag är ingen norrlänning. Dock tycker dom på kontoret i Perstorp att jag bor i Norrland. ;) 35mil har du hit om du bor där jag tror. ;) Du får bära iväg hur mycket av bilen du vill. Dock däck och fälgar vill jag ha nån spänn för. :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09 skrev:
[bild]

Så ser handtagen ut
Det där är ett handtag från en V70. Förmodligen från en höger framdörr. Därför saknas nyckelhål.
 
D09
1337 skrev:
Det där är ett handtag från en V70. Förmodligen från en höger framdörr. Därför saknas nyckelhål.
Bilden är tagen på dörren vf.

Ser likadant runt om, en tidigare ägare som gjort ett eget påhitt med v70 grejor med andra ord ha ha
 
Hände något liknande för ca 14 dagar sedan för min grabb..Han ringde hem kl. 01.00 en torsdagsnatt och sa att han var utelåst från bilen som hade blivit strömlös.:confused:
Fick klä på mig o åka in till honom i stan och försöka hjälpa honom få liv i den med hjälp av startkablar.
Tyvärr fungerar inte hans lås att öppna med nyckel (sönderbrutet) och eftersom bilen blivit strömlös fungerade inte centrallåset med fjärren.
Lyckades till slut koppla in startkablar i motorrummet underifrån så det gick att öppna huven o dörrarna.
Det var lite pinsamt att ligga halvvägs under bilen på en dåligt upplyst parkering med Securitas åkande fram o tillbaka nyfiket tittandes på oss.
Och allt detta för en jordkabel till motorn som hade gått av.:p
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Jordkabel i blocket och pluskabel på starten? :)
 
För min del så kunde jag koppla in mig på slutstegskabeln som har en stor hängsäkring vid nederkanten på batteriet o sedan var det bara att ta jord i karossen så att bilen fick ström till larm o centrallås.
Efter det var det en lätt match att få hem bilen.:D
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Fungerar på att köpa min första moderna bil, en 850. Kanske kan vara läge att fixa till en nödmatning någonstans under så man kan skicka på kräm om det behövs. Och en sådan där hammare att krossa glas med. Jag skulle bli vansinnig om bilen låste mig ute.
 
ullberg
Andreas_H skrev:
Fungerar på att köpa min första moderna bil, en 850. Kanske kan vara läge att fixa till en nödmatning någonstans under så man kan skicka på kräm om det behövs. Och en sådan där hammare att krossa glas med. Jag skulle bli vansinnig om bilen låste mig ute.
Se bara till att ha en fungerande mekanisk öppning, utan avbruten nyckel eller bytt handtag till ett utan cylinder, så kommer du långt. Se också till att motionera den från tid till annan så man vet att den funkar när man behöver den.

/U
 
Åå.. Jag trodde de saknade nyckelhål alldeles. Cadillac hade både elektrisk dörr och huvöppning ett tag, tycker ni det är smart?
 
Håller nog med Ullberg här..se till att motionera dörrlåsen med nyckel.
Om grabben hade gjort det på sin volvo 850 skulle det inte varit något problem att öppna dörren fast strömmen var borta.
Men vi är nog lata lite till mans..finns det fjärrkontroll låser man ju inte upp med nyckel.:p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.