Hej

Vilken platta rekommenderar ni till Festool ETS150/3 och till vilka sliparbeten passar de olika plattorna till?

Det kanske är så enkelt att standardplattan funkar till allt?
(Knappast troligt när det gäller Festool)
 
Lägger till en fråga, vilket varvtal till vad?
 
Jag slipar med den i princip dagligen. Slipar till största delen hyvlat virke och en del Mdf/plyfa. Dvs sällan behov av mkt avverkning.

Använder den hårda plattan till nästan allt. Standardplattan vid runda former.

Oftast full fart på trä, undantaget om det är mkt tunt faner, jag slipar en kant eller pm det på annat sätt är känsligt. Lägre fart på färg, pga att det annars gärna kletar, förvisso ett problem som verkligen avtagit med de nya granatpapperna.
 
Daniel_N skrev:
Jag slipar med den i princip dagligen. Slipar till största delen hyvlat virke och en del Mdf/plyfa. Dvs sällan behov av mkt avverkning.

Använder den hårda plattan till nästan allt. Standardplattan vid runda former.

Oftast full fart på trä, undantaget om det är mkt tunt faner, jag slipar en kant eller pm det på annat sätt är känsligt. Lägre fart på färg, pga att det annars gärna kletar, förvisso ett problem som verkligen avtagit med de nya granatpapperna.
Tack för ett utförligt svar!

När du skriver hårda plattan, menar du då den med blå plast på?
Köpte nämligen med den då säljaren tyckte den var nödvändig.
 
Nimajneb skrev:
Som Daniel skriver, lägre fart när det är risk att det kletar ihop pga värmeutvecklingen.
kolla gärna tex [länk] för inspiration. Finns annat godis på MyFestool åxå,
Den länken var inte fel!
Synd att man inte kan spara den i Ipaden så man kan läsa på muggen :)
 
Bara att spara ner i iBook's så kan du läsa den där alternativt dropbox ;)
 
Hammer_SWE skrev:
Bara att spara ner i iBook's så kan du läsa den där alternativt dropbox ;)
Ibooks har jag aldrig hört talas om, men dropbox har jag.

Men då måste jag kopiera den på något sätt från en vanlig dator först, eller?
 
iBook's är Apples egna pdf läsare kan man säga.
Går att köpa böcker mm- där
Och nej, du behöver inte spara ner den på datorn först.
Bara att öppna pdf-filen på paddan och trycka en gång mitt på skärmen och sen på den där böjda pilen uppe till höger välj därefter öppna i Dropbox.
På iOS 7 så står det "öppna i iBooks eller öppna i... och här väljer du din dropbox applikation :)
 
Hammer_SWE skrev:
iBook's är Apples egna pdf läsare kan man säga.
Går att köpa böcker mm- där
Och nej, du behöver inte spara ner den på datorn först.
Bara att öppna pdf-filen på paddan och trycka en gång mitt på skärmen och sen på den där böjda pilen uppe till höger välj därefter öppna i Dropbox.
På iOS 7 så står det "öppna i iBooks eller öppna i... och här väljer du din dropbox applikation :)
Se på tusan!
Det var ju bara att trycka på skärmen, så kom det upp spara i ibooks. Riktigt smidigt!

Tack!!
 
hantverkare1 skrev:
Se på tusan!
Det var ju bara att trycka på skärmen, så kom det upp spara i ibooks. Riktigt smidigt!

Tack!!
Inga problem!
Använder detta hela tiden, både i jobet och privat.
Skit gött att ha med sig alla firmans kataloger i paddan + att nu tar lektyren aldrig slut på muggen heller.
När jag har läst klart en så är det ju bara att ladda ner någon ny ;-)
 
I möbel sammanhang är det alltid hårda plattan. För du vill alltid ha en så platt och slät yta som möjligt. Precis som Daniel skrev

Pär
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.