Att flytta uttaget finner jag inte nödvändigt över huvud taget, det har fungerat tidigare och kommer att fungera framöver. Vill du inte pilla på det själv eller ta dit en elektriker så låter du det bara vara...

Att bryta strömmer går ju fortfarande att göra, bara att man eventuellt bryter andra delar som ligger på samma säkring...
 
Kan meddela att jag lyckades fixa det på egen hand ändå! Var ju inte ett dugg svårt. =)
Så nu sitter uttaget i skåpet bredvid istället och fungerar som det ska.
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Bra jobbat!

Välkommen i hobby-fuskar-går-det-så-går-det-hellre-än-bra gänget (y)
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Någon sa till mig när jag höll på med mitt kök att det är ett krav att ha kontakten i anslutande skåp, stämmer det?
 
pelpet skrev:
Sitter diskmaskinen på en egen säkringsgrupp? Isåfall kan ni strunta i att flytta uttaget eftersom ni kan bryta strömmen till diskmaskinen i elcentralen.
Lär ju bli ganska svårt att få in en diskmaskin när uttaget sitter där det sitter ändå va... ;)
 
PCLarsson skrev:
Att flytta uttaget finner jag inte nödvändigt över huvud taget, det har fungerat tidigare och kommer att fungera framöver. Vill du inte pilla på det själv eller ta dit en elektriker så låter du det bara vara...

Att bryta strömmer går ju fortfarande att göra, bara att man eventuellt bryter andra delar som ligger på samma säkring...
Som sagt så hade det blivit svårt att få in diskmaskinen där det satt placerat...
Diskmaskinerna är till 99% på en egen säkring om det inte är någon egen patentare gjord... ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.