Ska förvandla en gaderob till duschutrymme genom att ta upp ett hål från badrummet och in i gaderoben. På motsatt vägg ( en av väggarna som blir kvar efter jag har gått lös med släggan ;D ) sitter en väggdosa där matningen till den delen av huset går. Stömmen till lampan i gaderoben är även tagen från den dosan. Belysningen ryker givetvis då jag inte vill ha en brytare i duschen :D Sen ska taket reglas ner ca 10cm pga spottar, högtalare och ny el. Då hamnar reglen nästan mitt på väggdosan. Hur göra? Flytta den uppåt kan man ju göra, men då blir den ju oåtkomlig i och med taket. Flytta ner den? Är säkert inte godkänt att ha en dosa med doslock i ett duschutrymme? Dosan i sig behöver jag inte. Den nya belysningen kommer att kopplas samman med övrig badrumsbelysning. Kan tillägga att ALLA väggar är av lättbetong. Elektrikern kommer inte än på några veckor, men jag vill veta hur man bäst löser detta.

Tack på förhand!
 
är det en inner vägg dosan sitter i kan ju vända den så den har öppningen åt motsatt håll
 
Det är en innervägg. Att jag inte tänkte på det ::)

Men eftersom inget kommer att kopplas till den dosan kan man kanske ta väck dosan och skarva röret och mura igen. Eller? Nästa dosa sitter ca 1,5meter ifrån den aktuella.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.