Vår carport med 16 kvm förråd går lös på 124.607:- exklusive moms.

Då ingår det golvvärme(vattenburen), material till betongplatta, isolerade väggar, enkupigt taktegel, öppningsbart fönster (3-glas energi med ädelgas).

Jag tycker det låter rätt ok.

Arbete ingår inte, kan jag tillägga.
 
Jag tycker att det låter dyrt. ::)

Men det kan bero på att vårat garage som är på 40kvm isolerat med platta, 2st fönster, motorstyrd garageport och ytterdörr kostar monterat och klart 150,000inkl moms.

Glömde tillägga att även en värmepump panasonic nordic inverter ingår. :)
 
Japp, det är ju ett klart bättre pris.
Synd att kommunen inte godkänner fristående garage för oss då..... ;)

Har också hört skrämselbud på över 200.000:- för en carport, utan golvvärme och annat "lull".

Så jämfört med det ligger vi bra till
 
Tycker också att det låter lite dyrt.

Jag har byggt en 24 kvm carport + 24 kvm varmbonat förråd. Dock tvåglas och ingen golvvärme. Jag har inte exakt koll på byggkostnaden men det handlar inte om så mycket som 150' och då ingår markarbeten och ny elmatning till huvudhuset också
 
Ja det tycker jag också låter dyrt för en carport + förråd. Hade du sagt garage hade jag nog köpt de.
 
Benny_o_Lina skrev:
Ja det tycker jag också låter dyrt för en carport + förråd. Hade du sagt garage hade jag nog köpt de.
Hmm.....
Även om det egentligen är en utbyggnad av det befintliga bostadshuset, med samma höga standard, fast med ett carportstak i förlängningen?

Det är ingen fristående carport utan "förrådet" sitter ihop med huset och håller exakt samma standard, där ytterväggarna består av träpanel, utv. gips, stolpverk, korslagt regelverk, isolering, samt hel träpanel under inv.gips.

Och grunden kantförstyvad platta på mark med väldimensionerad isolering (300 mm)och golvvärmerör.

Taket har enkupigt lertegel. Stora takutsprång vid gavlar och takfot som bärs upp av synliga taktassar av klassisk stil.

Det är såledels ingen simpel standard carport, men kanske är priset maffigt ändå?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.