Veckans tävling vecka 42
Vinstregn: Vinn handinstrument till ett värde av 6 000 kronor

handinstrument.png

Denna veckan firar Handinstrument.se att de nyligen slagit upp portarna till sin webbshop, och det ger ett riktigt vinstregn här på Byggahus.se. Hela 9 personer tävlar om funktionella mätinstrument i form av fuktmätare, strömtänger och termometrar.

1-2:a-pristagarna vinner en proffsig strömtång med både multimeter och infraröd termometer.

3-4:e-pristagarna får hem en behändig luftfuktighets- och temperaturmätare i pennformat, perfekt för den som vill kolla luftfuktigheten i källaren eller undersöka om ventilationen fungerar bra i huset.

5-9:e-pristagarna kan glädjas åt en termometer så att de har full koll på både utomhus- och inomhustemperaturen nu när snön snart börjar falla.

Totalt värde cirka: 6 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga, tipsa om förbättringar samt ge förslag på en riktigt bra slogan.

Fråga: Hur många olika typer av mätinstrument saluför Handinstrument.se?


1. 1-100 stycken
X. 101-500 stycken
2. Fler än 500 stycken

Posta ditt svar ihop med följande information:

1) Tips på hur du tycker de kan förbättra Handinstrument.se ytterligare?
2) Skriv en bra slogan för Handinstrument.se

Vinnaren utses fredag 25 oktober.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Handinstrument. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Handinstrument för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
memike
  • Laddar…
Svar: 1, de har under hundra >typer< av mätinstrument (jag antar att man inte är ute efter antalet produkter, eller modeller)

1) Bort med dropdownreklamen, störigt. Roterande nyhetsflöde känns onödigt. Tydligare "knappar" i produktlistan. När man ska växla till engelska är det gult på vitt, oläsligt.
2) "När du vill mäta rätt på ett enklare sätt"
 
Svar på frågan: Alternativ 1, 1-100 typer av mätinstrument

1) Ta bort nyhetsarkiv-scrollern, den tar uppmärksamhet från produkterna. Finns en nedanför som presenterar produktnyheter med bild, den är bättre.
Gör sidhuvudet mindre i höjdled, så slipper man scrolla direkt. Mer relevant information vid första ögonkastet är bra!

2) Handinstrument.se - svaret i din hand.
 
Svaret är 1)

1) en klar förbättring vore att göra en bättre mobilanpassning av sidan, så den får bättre överskådlighet t.ex.

2) behöver du mäta en sak eller tre, gå till handinstrument.se
 
Svaret är 1.

1, Som föregående, så lite rörliga element som möjligt. Det fanns en tid då allt skulle vara rörligt på nätet u/, men sen kom tack och lov intraktionsdesigners och började styra upp saker och ting, så tänk precis tvärtom när ni designar så kommer det bli bra.. :)

2, Oj gillar inte slogans, men kan ju försöka med "När du är i ditt esse, välj handinstrument se"..
 
1-100 stycken
1. Ser bra ut tycker jag, eventuellt att få snabbinfo av resp produkt när man för muspekaren över produkten så att man inte behöver klicka vidare. Det andra är att skaffa en app till mobilen så att jag kan få tillgång till informationen på ett bra sätt då jag är ute i en affär och har för avsikt att köpa, att titta på hemsidan i mobilen är jobbigt. Kanske ett val högst upp att få en mobilvänlig version av hemsida men bäst en app.
2.Lättare med instrumentet i handen

mvh/kenth
 
Svar: 1-100 st

1: Tycker att den grå texten över den gröna bakgrunden bör ändras till vit så blir det lättare att läsa.
2: Hand Instrument - När du behöver mer än ett handtag

Martin
 
Svar: 1 - 100 st
1: Om rullisten längst upp ska finnas kvar bör det i alla fall vara möjligt att stoppa den, helst ta bort allt som rör sig. I vänster meny bör kontrasten vara större för de med sämre syn eller liknande, likaså när undermenyn kommer upp bör den ha högre kontrast. Gå till kassaknappen fungerar inte (inte från första sidan i alla fall).
2: Rätt instrument till rätt ändamål!
 
1. Inte ha särskrivning i fliknamnet "Hand Instrument" (header title eller vad det heter)
2. Handinstrument, när du ska göra ett handjobb!
 
D09
Svar 1.

Låt frugan dregla över Zäta, jag tänker ändå gå ut och mäta 😜

Tips är att lägga fetstil på den vita texten mot gröna bakgrunden tv.

Ha verktygen i 3d modell
 
Svar nr. 1. 1.dem kan förbättra sidan men en "jämföra" funktion så att man kan jämföra bland produkter med samma ändamål. 2. Alla fina prylar som du och din familj vill se finns på handinstrument .se
 
Svar: 1 (1-100)
Google Chrome varnar mig när jag klickar på kassan. Det känns inte så förtroendeingivande. Många kunder skulle nog dra sig för att handla i och med detta. Det skulle även vara trevligt med någon tipssida men lite instruktioner, videoklipp eller liknande.
Slogan: Mät och testa - Vi har det mesta!
 
Svar 1: 1-100

Som flera har skrivit bort med dropdownreklamen sen en bra mobilsida. Annars ser de riktigt bra ut.

Slogan: Mäta bör man annars dör man!
 
Svar: 1

Jag har drivit webshops i ett antal år, och vet att en av de viktigaste faktorerna för att kunden skall stanna kvar är att webshopen ger ett seriöst intryck. Jag tycker att denna webshop har ett lite för enkelt designspråk som ger ett lite hemmasnickrat intryck. Framförallt är det produktkategorin till vänster som drar ner helhetsintrycket. Jag hade kikat runt bland diverse webshoppar efter vad som ser bra ut vid första anblicken, och plockat inspiration från det. Räcker med enkla medel, ändra lite på typsnitt, färger, ev. radier och ev linjebryt för att få det att se fräscht ut. I övrigt ser det bra ut med kassan och erbjudande till höger.

Jag hade även lagt till org.nr på "om oss". Transparens är viktigt för många kunder, framförallt när det gäller ett företag man skall handla på första gången.

Slogan: Handinstrument.se, när kvalitet räknas.
 
Svar : 1

föbättring
Titta på hemsidan via mobilen var jätte svårt! Zoomar man så klickar man på en massa och det blir bara fel.
Slogan
"På rätt sätt är det lätt mätt"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.