Hej allihopa!
Jag är ny här på forumet och tänkte kolla om någon kanske har lite koll på detta =)

Jag skall köpa larm och kameror hem och undrar om någon vet vilka prylar man skall köpa för att få nedanstående funktioner. Jag hittar väldigt lite info på nätet och har för dålig kunskap för att fatta specifikationerna.
Jag är inte ute efter något med månadskostnad utan vill ha det helt fristående.

CCTV (ir-kameror ute)(dvr eller pc-kort spelar ingen roll)
Funktioner:
Kameror eller DVR skall kunna känna av rörelse (vet inte om det är kamerorna eller dvr:en som "känner av" rörelse) och vid
Hemmaläge: Vid rörelse, tex.tända två stycken ”varningslampor” och en summer, alternativt tala om för larmenheten att göra detsamma.
Bortaläge: Vid rörelse, Starta inspelning samt via en App (IPhone) skicka en varning. Helst möjlighet till Liveview där möjligheten att starta larmet via Appen skall finnas.
Hemma/ Bortalägen styrs vid av/ på-larmning (larmenheten).

Larmenhet.
Funktioner:
1 Hemmaläge: endast vissa detektorer aktiva, och om larmet aktiveras i detta läge ska det endast varna via App samt slå på”varningslampor” och summer. Samt möjlighet att via Appen starta larmet fullskaligt (Siren, Blixtljus, sms till förprogramerade nr osv.)typ en”panikknapp”.
2 Bortaläget: Alla detektorer aktiva.
3 Möjlighet att larma på/ av, hemma/ borta via App
4 ev. Möjlighet att larma på/ av via elektroniskt lås eller ”tagg”
5 ev. Möjlighet att fjärrstyra tex. en lampa, element med appen.
Vill alltså att allt skall fungera ihop så att det blir så enkelt som möjligt
Hehehe ja det blir ju en massa funktioner man vill ha när man funderar lite:D så vad tror ni, är detta möjligt utan att lägga ut en förmögenhet eller ?
Tack på förhand // Johan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.