Hej. Ska renovera och förstora mitt kök som i dagsläget är alldeles för litet. Nackdelen är att rummet har två fönster, varav under ett är det diskbänk idag och under andra sitter ett vattenburet element (bergvärme i huset). Jag vill göra om köket så att det blir köksskåp och bänkskiva som sträcker sig över båda fönstrena. Vad ska jag göra med det elementet som sitter under fönstret? Om jag tar bort det, hur får jag på ett smart sätt köket uppvärmt?
 
eanderas skrev:
Hej. Ska renovera och förstora mitt kök som i dagsläget är alldeles för litet. Nackdelen är att rummet har två fönster, varav under ett är det diskbänk idag och under andra sitter ett vattenburet element (bergvärme i huset). Jag vill göra om köket så att det blir köksskåp och bänkskiva som sträcker sig över båda fönstrena. Vad ska jag göra med det elementet som sitter under fönstret? Om jag tar bort det, hur får jag på ett smart sätt köket uppvärmt?
Finns en massa coola element i olika dimensioner, färger och former. Sök runt här i forumet så snubblar du garanterat över något som kanske passa på en annan vägg i köket :)

Annars finns det mini shuntar osv.. Som du kan koppla på och ha golv värme i rummet om det hade varit ett alternativ.

Finns även el styrda radiatorer som b.la. Arga snickaren körde mycket med förra säsongen med strålning som monterades i tak?

Har du en skiss över blivande planlösning så får du gärna posta den.
 
En Kickspace kan vara ett alternativ, vi har en i vårt kök.

Om du ska köpa en så kan jag rekommendera att du köper den i UK, vi köpte vår där till nästan halva priset mot här.

PS. Välkommen till forumet.
 
Redigerat:
Kan försöka skicka upp en skiss, men annars tror jag denna bild är ganska talande. foreochefter.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tänk att mitt element sitter under ett fönster och att kökskåpen räcker hela vägen till nästa vägg.


Men en Kickspace lät precis som det jag sökte. Tack för tips MB77.
 
Krilleman
Jag installerade en kickspace hos farsan tidigt 2000-tal. Han var tvungen att byta lagren för ett par år sedan, för den började föra ett j*vla oväsen. Efter byte är den tyst & fullt fungerande igen! Fungerar faktiskt riktigt bra (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.