Finns det någon som har erfarenhet av ett högskåp i hörn för t ex torrvaror/skafferi?
 
Electrolux Home har ett hörnskafferi som rymmer ca 2 kbm, är lite osäker på måtten på skåpet.
 
Hur har det gått för dig? Kommit vidare? Jag sitter själv och planerar för ett hörnskafferi, just nu 1300x1150 innermått, med en dörr ca 600 mm.
 
Jag har gett upp tanken på skafferi i hörn då det tar upp alltför stor plats i vårt kök. Vi ska ha en köksö och kommer ändå att få tillräckligt med utrymme. Men jag tycker att det verkar vara både praktiskt och snyggt om man har både plats och möjlighet till detta.:rolleyes:
 
Vi har ett hörnskafferi från Ballingslöv. Hörn blir ofta svåra att utnyttja men hörnmoduler löste vårar problem. Utöver hörnskafferi har vi även spishällen i en hörnmodul.
Skafferiet rymmer över 1,5 m2 så skafferiet över kyl och frys används bara för knäckebröd.

Vi hade en köksö på önskelistan när köket byggdes om, men den fick inte plats och kändes inte heller praktiskt. Extra sköljho sitter till höger om spishällen och bakbord/arbetsyta till vänster. I huvudsak samma funktion som en köksö, men slipper lyftet över golvet till diskbänken.
 
Är hörnskafferiet en standardprodukt från Ballingslöv?
 
Jo, Ballingslöv har hörnskåp som standardmoduler. Titta i deras katalog. Pga skåpets storlek kan belysning inne i skåpet vara bra att planera in.
 
Vi har planerat att ha en vask med vattenkran bredvid spishällen i köksön, så det kommer att bli praktiskt tror jag. Vi har fått köket ritat och kostnadsberäknat från både Ballingslöv och IKEA och för våran del blir skillnaden i pris ca 100 tusen kronor (?). Därför blir valet lätt, det blir IKEA.
 
Ikeas stommar är lika bra om inte bättre än Ballingslöv, men det finns ett antal faktorer som Ballingslövkunden betalar för. Fler val möjligheter, leverans av monterade skåp hem till dörr.
Hade vi klarat oss med Ikeas moduler hade köket kostat hälften.
Vi hade även ett antal reklamationer som återförsäljaren Electroluxbutiken löste exemplariskt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.