Nån som har byggt/fått förslag på ryggåstak i ex Lyckan från Eksjö, Melodi från Myresjö eller liknande planlösningar? Är det så att man "vänder" på taket just i den delen där man lägger ryggåstaket eller har man det obrutet hela vägen? Hmm... förstår nån vad jag menar?

Har nämligen fått till svar att det inte går att ha ryggåstak i denna typ av hus utan att "vända på taket" just över kök/vardagsrumsdelen.

/Pillan
 
Hej!

Vi har fått förslag på Lyckan med ryggåstak. Taket ser ut som vanligt utanpå. Men om jag får din mailadress så kan jag maila bilder på Lyckan med ryggåstak!
 
Bumbi, du har ett meddelande.
 
skulle ni kunna skicka bilder på Lyckan med ryggåstak till mig oxå....snälla...ska kanske bygga i Helsingborg
 
Lamam
Vi håller på att bygga ett lyckan idag i Allerum...dock utan ryggåstak. Hör av dig om du har några andra frågor.
Lena
 
Hej Hej,
Jo det är väl tänkt att vi ska bygga i Mörarp. Med ryggåstak. Många om och men och velande innan vi bestämde oss för att köra. Så är det väl med alla...man oroar sig ju så för vad som ska hända med räntor och så. Men nu är det one way only :)
/Magnus (lamam)
 
Vad ska Ni ha för typ av tak då - trä eller Gips?

//Henrik
 
vi ska ha slätt vitt gipstak.
L
 
Vi ska träpanel..vitlaserad.
Ryggåstaket ger lite mer volym till vardagsrummet då detta inte är så enormt stort. Tillräckligt dock. Nu återstår bara att välja om man ska spottar i taket eller inte...kanske göra det i efterhand då man har en del el-polare :) Vad tycker ni ??
 
lamam skrev:
Vad tycker ni ??
Det är säkert lättare att göra det innan än efter! ;)
 
Jag skulle absolut sätta spottar i taket!!!
 
sätt en limträbalk i nocken istället och häng takstolarna i
snabbare billigare ännumera volym :D
 
norrlandshus_sthlm skrev:
sätt en limträbalk i nocken istället och häng takstolarna i
snabbare billigare ännumera volym :D
:surprised: E de inte så man brukar göra när det är frågan om ryggåstak? ???
 
Immobil skrev:
:surprised: E de inte så man brukar göra när det är frågan om ryggåstak? ???
Nä. Ryggåstak är knäckta takstolar, typ. Du har kanske 38 graders taklutning ute men får 20 grader inne. Exempelvis.
 
Nääää...:)
Ett riktigt ryggåstak är ju en nockbalk i timmer, limträ eller kanske kerto på vilken takstolarna vilar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.