Hej. Vi fixar nu förådet i källaren, innan så har vi bytt golvet på våningen över, eftersom att vi skulle fixa taket i källaren efter så isolerade vi inte när vi gjorde golvet, men nu visar det sig att reglarna ligger så dumt så att det är svårt att isolera över murstocken på två ställen. Är det en bra eller dålig ide att spruta in fogskum där? Åsikter tak :) Mvh Jan
 
Ska själv till att isolera källaren med PU skum, så det borde väl inte vara några problem för dig att använda fogskum där.
 
Mikael_L
Ja självklart är det bättre med fogskum än ingen isolering alls, eller väldigt dåligt lagd isolering. :)

Du skriver murstock, har du koll på som gäller ang. murstock och avstånd till trä, annat brännbart och isolering?
 
Nu har jag sprutat in så bra jag kan, vet inte varför jag skrev murstock :confused: menade ju grunden\ uppmurade källarväggar. Mvh Jan
 
Ska inte vara några problem. Finns ju dom som bara isolererar med PU skum idag. Det är ju en ganska vedertagen isolationsmetod som vad jag hört inte har några större nackdelar mer än om man ska fylla mellanrum mellan t.ex. två väggar då vanligt fogskum kan expandera för snabbt och kraftigt och pressa väggarna utåt, men det finns långsamtsvällande varianter också som råder bot på det problemet (kommer dock inte ihåg namnet just nu).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.