F
Byggt förråd på ca 8 m2 inne i ett garage.
Tanken är att ha plusgrader kontinuerligt men höja till ca 18 tillfälligt då och då. Golvet är oisolerad betongplatta och tanken är att lägga riktigt billigt laminatgolv. Hur får man till detta enklast möjligt (läs billigt med trolig ok funktion).
Att lägga laminatgolvet direkt på betongen verkar uteslutet om jag fattat rätt?
Tänkte att man eventuellt kunde lägga remsor med oljehärdad board/asfaltsboard (så att det blir luftspalt/kanaler som vädrar ut eventuell fukt) sedan byggplast eller underlagsfoam för att sedan lägga laminatgolvet uppe på. Skulle det funka?
Det är mycket enkel konstruktion/funktion som eftersträvas.
Någon som har en funktionell idé?
Mvh
Smålänning
 
Välj då hellre en Platonmatta. Kostnad inkl golv kommer kosta under tusenlappen på byggmax!
 
finns ju provent, en foam och fuktspärr ihop....finns på bauhaus mm
 
Mikael_L
Du kan kanske lägga cellplast
http://www.byggmax.com/se-sv/byggva...sa/cellplast-frigolit/16403/cellplast-s80-eps
och limma lite lätt med något dutt cellplatslim här och var:
http://www.byggmax.com/se-sv/byggvaror/farg-malning/vav-fog/lim-tillbehor/18024/cellplastlim

Och sen golvet på det.

Golvet riskerar förvisso att glappa upp lite i skarvarna med tiden, då jag tror att underlaget fjädrar för mycket.
Lägg och limma golvspån mellan så blir det stadigt nog, men bra mycket dyrare.

Jag tycker det beror lite på vad målet och den tänkta livslängden är, var du lägger ribban.

Min tanke med cellplast är ju alltså som isolering, att inte elda så mycket för kråkor och maskar.



Och välkommen till forumet. :)
 
F
Tack.
Intressant. Verkar smidigt. Vi har dock ej Bauhaus...
 
F
Hyr garaget. Det kanske blir ett år eller 10år, annars skulle jag gå "all in".
 
Lägg platonmatta på golvet, cellplast på det och sedan golvspån ovanpå. Om du vill kan du lägga det absolut billigaste golv du kan hitta ovanpå det.
 
F
Stort tack för era svar!
Mvh
/Frans
 
Om det inte måste hållas jätterent så kan Bergoplattor vara ett alternativ. När hyrestiden upphör tar du med dig ditt golv och går.
 
Bergoplattor är ju bra men de ger ju absolut ingen isolerande effekt. Illafall inte de varianter som är fulla med hål.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.