saturnus skrev:
Finns det samma inställningsmöjlighter som i den vanliga Micron....lite extra brun..

Det blir nästa verision :cool:
 
N&P skrev:
Vi (läs jag), är också intresserade av att köpa en ir-bastu. Men vilken djungel det är! Och sen känns det som en dyr investering om man inte har provat ett par gånger först och verkligen märkt av något resultat. Det jobbiga är ju att det inte finns några ställen att bara prova på, åtminstone inte där vi bor. Får köra typ 10mil!

Sen undrar jag om det är värt att lägga typ 15000 mer på en ir-bastu köpt från sensei, än vad den från rusta kostar. Man vet för lite tycker jag.
Vi har haft vedeldad bastu med dusch inne i bastun sedan 1991, helt underbart. För ett år sedan köpte vi ett flyttbart IR-aggregat från Sensei scandinavia och placerade det inne i vår vedeldade bastu. Så när vi ska bada IR-bastu så eldar vi upp med ved till ca 50-60 grader, slår på IR-bastun och njuter i 30-60 minuter, sen är de flesta krämpor borta, och man är piggare än när man gick in i bastun. När vi vill bada bastu med ånga lyfter vi ut IR-bastun, enkelt.
Vi hyr ut vårt SPA till företag och privatpersoner.
Det är väldigt viktigt att kontrollera att IR-elementen är tillverkade på rätt sätt, de billigare aggregaten är oftast gjort på "fel" sätt, googla och läs allt ni kan, det gjorde jag, men jag kan varmt rekommendera aggregatet från Sensei.
Lycka till
 
  • Bastu-Relax 004-web.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kör ett rejält trådlyft!

Nu borde det finnas fler som har testat infra bastu, vad säger ni är det en hit eller inte?

Börjar bli intresserad av det, framförallt för smidigheten att installera den jämfört med vanlig bastu och även storleken på den.
 
Jag söker kontakt med någon som köpt och installerat en infrabastu från företaget Luxway i Göteborg.
Jag skulle vilja vet om det fungerat.
 
  • Gilla
Torgil
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.