Detta är ett Juwelkar så det är kvalitet.
 
Vill fortfarande mena att man hellre bör ställa karet på en tillsågad (säg) 22mm golvspånskiva än att ha flera hundra litwr vatten på golvet...
Är du osäker på golvets hållfasthet så är det bättre att ta det säkra före det osäkra, kan lova att det blir tjöt med föraäkringsbolaget om olyckan är framme annars!
Glaset är inte starkare än vad det är, så enkelt är det. Står akvariet snett så är den asymmetriska belasrningen ett faktum ocv riskerna ökar... Om något däremot kommer hända, det är betydligt mer tur än skicklighet som avgör det skulle jag vilja säga...

Hoppas iaf att allt går bra :)

Se bara till så att det står plant så tror jag inte belastningen är ett jätteproble!
 
Det är alltid lite oroligt i början. När jag köpte mitt 720l akvarium (begagnat) fyllde jag faktiskt inte det helt fullt första dygnet.

Det stod på 10 fötter, inte direkt på golvet utan på en 28 mm skiva med plastmatta på.

Nu står det på en egengjord bänk i MDF.

Tillförde kanske inte så mycket... ville nog mest säga att det är lugnt.

Vad blir det för fiskar?
 
Någon aning vad det är för spännvidd på dina 120mm reglar? Låter rent spontant som löjligt klent för att vara bjälklag på en krypgrund. Säker att det är 120mm, inte 220mm?
 
Ja det är 120 mm.
Gammal sommarstuga från början som jag nu har som permanent bostad.
Karet står intill en yttervägg så reglarna vilar på grunden.
Malawiciklider är det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.