Hej!

Tar tacksamt emot förslag på NF hus som kostar runt 1 500 000 NF.

Ej Ävsbyhus eller Smålandsvillan, helst med platta på mark samt NF med kakel/klinkers, trägolv, bra kök etc.

Ej heller enplanshus utan 1 1/2 eller 2-plans

Beskriv gärna fördelarna med den hustillverkare ni rekommenderar!

Tack på förhand! :)
 
ugglan 102 ugglan 117 ugglan 135 kostar mellan 1427800-1489900kr Och det är Lb Hus dom har platta på mark med golvvärme.
Tyvärr så finns det inget av deras kataloghus som ligger på 1,5mille NF. Utan bara Ugglanhusen. Du får kolla vidare om dom inte e intressanta.
 
Hej

Vet inte var ni ska bygga men om det är i södra sverige så har Scanhaus ett par hus under 1,5. Kommer inte ihåg vad de heter men kika in på deras hemsida så ser du stilen på husen om inget annat.
 
lier skrev:
ugglan 102 ugglan 117 ugglan 135 kostar mellan 1427800-1489900kr Och det är Lb Hus dom har platta på mark med golvvärme.
Tyvärr så finns det inget av deras kataloghus som ligger på 1,5mille NF. Utan bara Ugglanhusen. Du får kolla vidare om dom inte e intressanta.
Kan man göra ändringar i Ugglanserien på tex planlösningar, ev förlänga huset?
Vet att vissa husföretags lågprisserier är fasta standard hus.
 
Jag vet att några av ugglan-husen (102, 147 och 159:an är jag säker på) kan man förlänga vardagsrummet med 1,5 meter om jag inte minns fel, givetvis mot tillägg. När det gäller planlösningen har vi fått tipset att ta det med byggarna på plats. Det vill ju till att det inte är en alltför stor ändring så begränsad förändring gäller.
 
Det är just det jag inte gillar med LB-Hus att man ska ta allt vad ändringar heter med snickarna på plats. Tycker att det låter lite löst. Vet att dom säger så även i Umeå. ::)
Visst funkar det säkert för vissa ,men jag vill ha det i kontraktet.
Och kan dom inte få ned mina ändringar på ett papper ,så har man inga garantier på att det blir gjort. Och blir det då gjort och det inte blir bra vem e ansvarig då??
Jo snickaren som tog det arbetet på sidan om och garanterat svart.
Så då sitter man där med skägget i brevlådan, ingen är ansvarig för dina ändringar.
Jag skulle inte bygga ett hus där allt som jag vill ändra på ska tas med snickarna på plats. För alla ändringar som görs utöver standardhuset så är det som om du skulle ha byggt det själv eller lejt in svartbyggare. Och det har LB-Hus inget ansvarstagande för.

Så tänk två gånger eller åtminstone få ner det i kontraktet.
 
Håller helt med, det var min första tanke också när jag läste att de rekomenderar att man "tar det med snickaren på platts" hmmm och om jag inte råkar va där just när det skall ändras, , eller om något blir fel?
Jag vill ha en ritning på MITT hus med en exakt planlösning, FÖRE bygget drar igång. Låter inte värst seriöst med resonemanget att lösa det på platts...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.