Jag har limmat väggar med 240 mm Ytong block. Ämnar fylla igen mot två av dem och har köpt BYGGMAX dränskivor att sätta mellan vägg och jord. Behöver jag putsa/slamma väggen först eller räcker det att spacka igen springor? Om puts, vad rekommenderas?
Finja har många olika och frågan är mest vilken som kan funka bäst? Kanske specialputsen; Putsbruk C lågalkalisk (0-3)?
 
  • taket.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
en ny likadan?
 
Mitt förra inlägg gällde taket. Nu är det väggarna jag undrar över. Men ja, det är samma byggnad.
 
Det är en verkstad så 240 mm lättbetong och 100 mm cellplast ska räcka tycker jag. Byggmaxskivan är 100 mm. OK, så det betyder (bifogade handledninger); läs själv... Ja, OK. Tänkte bara att någon hade gjort det här själv och visste besked. :confused:
 
S
glömde byggmaxskivan. då skall du armera innan du putsar. typ hönsnät i plast eller metall

jag har bara använt STO produkter. har ej koll på pris men tror att finja är billigare
 
Redigerat av moderator:
Okej. Biltema har galvat putsnät som ska funka. Jag förstår att på synliga delar av fasaden behövs armering men varför ha det bakom dränskivan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.