Någon som fått offert eller kanske t.o.m byggt ett Tjädern. Vore kul att se om det faller inom ramarna innan man tar kontakt med säljare. Avser nyckelfärdigt.
Om någon byggt och "bott in sig" så vore jag tacksam för tips ang. hur ni har gjort ändringar på "originalet".
Har någonstans förlängesedan sett en hemsida om en familj som då byggde tjädern (bilder,beskrivning,dokument m.m) men har sökt adressen utan att hitta.Någon som vet?
 
Vi valde mellan LB-hus/Tjädern och en annan husleverantör när vi skulle till att bygga. Vi gillade planlösningen i Tjädern och har bestämt för mig att vi fick ett pris på nyckelfärdigt 2,4 milj (2004).
Tyvärr, säger jag så här i efterhand, så föll vårt val på den andra husleverantören vilket vi bittert ångrat. Vi var nybörjare och gick på minan att tycka försäljaren var "trevlig" etc etc. En helt annan historia som inom kort kommer på vår planerade hemsida...
 
ta kontakt med någon av deras säljare så kan dom nog hänvisa till byggda hus, har för mig att jag sett huset på privat hemsida på nätet också men kommer inte ihåg var...
skall fundera på det

tror förresten att dom gjorde om huset i fjol våras och ändrade planlösningen. Ligger väl nu på en 210 m2 ca så jag antar man får räkna runt 2.6 för en så stor enplanare.

Dom har väl IVT490 som standard. Tveksam om den räcker till så stor enplanare. Jag skulle nog satsa på bergvärme.
 
Får man gissa för vilket husföretag Hans Olofsson jobbar??
>:(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.