Verkligen jättefina bilder!
 
P
Dina bilder inspirerar mig att försöka bli en bättre fotograf. Jag hoppas att du fortsätter att dela med dig av dem i många år framöver...
 
Hmm... Har någon ringt ambulansen ännu?
Klockan är ju tre timmar över 10, och inte en rad från TS...
Hoppas att allt är bra...
 
Ja, väldigt tyst. Hoppas att vi snart hör av Stew i tråden igen!
 
Kom igen nu Stew. Håll oss inte på halster. Hur mår du? Håller tummarna för dig.

Jättefina bilder. Hoppas att du får ork att fota lite framöver - hösten bjuder ju på så mycket vackert.
 
Just det. Det glömde jag helt :) ursäkta.
Mått piss hela dagen och har barikaderat mig i biorummet. Tror inte jag mått illa pga caprelsan utan för att jag gick upp för sent och inte fick i mig mediciner och mat. Får nog planera om lite tills magen är i balans. Tack för att ni har koll på mig :)
 
  • Gilla
-RB- och 9 till
  • Laddar…
Stew skrev:
Just det. Det glömde jag helt :) ursäkta.
Mått piss hela dagen och har barikaderat mig i biorummet. Tror inte jag mått illa pga caprelsan utan för att jag gick upp för sent och inte fick i mig mediciner och mat. Får nog planera om lite tills magen är i balans. Tack för att ni har koll på mig :)
Skönt att du har biorummet sådana här trista dagar! Och kameran de lite bättre dagarna - jag såg bilderna på de sista sidorna, riktigt snygga. :)

Hoppas att du slipper den stora tablettmängden snart. När jag var nyopererad så klarade jag inte ens av alvedontabletter utan att få magont så jag förstår om alla dina tabletter blir mycket för magen. :(
Tack för att du hörde av dig
 
Satan i gatan!

Exakt vad har du haft för kamera och objektiv till de där bilderna?
 
Även jag läser men skriver inte så mycket här....
Mycket tänkvärt i denna tråd....vad som egentligen är viktigt....imponerad över att du orkar/vill skriva av dej....
Ang dina bilder blir jag svårt sugen på att skaffa mig en riktig kamera trots att jag är helt tappad bakom en vagn med en kamera i handen....
Fantastiska bilder :D
Kämpa på....jag håller tummarna att det snart vänder och blir bättre!

//R
 
  • Gilla
Herr_JT och 1 till
  • Laddar…
Sjukt snygga bilder.
Kan ha nämnts men om man onaturligt vill medecinera mot rännskita och bubblor funkar dimor som e receptfritt och för mig väldigt milt väldigt bra för mig som lider av ibs eller nån allergi.

Hoppas du inte kommer må allt för tjyvens.
Antar det är lite lättare att härda när du väl vet om det tar som det ska.

Bit ihop och be en bön att det kommer vända nu:)
 
simpa81 skrev:
Håller tummarna jag med :)

Du som gillar att fota fåglar, har du nån fin bild på en koltrast? Av nån konstig anledning är det min favoritfågel, om man nu kan ha en sån :)
Tjenare,

Dåligt med koltrastbilder. De blir aldrig bra. De är så svarta att allt bara blir utfrätt. Ser ingen struktur i fjädrarna. Jättefina fåglar.

Men här kommer ett par bilder tagna i solnedgången på en brun kärrhök. Canon 1d mk2, canon 400/5.6 + 1.4tc

Ganska snabba fåglar och det krävdes en hel del jobb innan jag lyckades komma tillräckligt nära för att få mer än en prick på bilden :)

Mvh

Stefan
 
  • 8.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 7.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sailorman och 7 till
  • Laddar…
klonk skrev:
Skönt att du har biorummet sådana här trista dagar! Och kameran de lite bättre dagarna - jag såg bilderna på de sista sidorna, riktigt snygga. :)

Hoppas att du slipper den stora tablettmängden snart. När jag var nyopererad så klarade jag inte ens av alvedontabletter utan att få magont så jag förstår om alla dina tabletter blir mycket för magen. :(
Tack för att du hörde av dig
Nä. Usch. Magen tar stryk... Ska hämta ut tabletter för att stärka magen i morgon. Nu äter jag tre olika tabletter bara för att ta bort bieffekter från andra tabletter. Helt galet.

Mvh
Stefan
 
Hemmakatten
Helt underbara bilder!

PS. Nästa gång du ber oss att hålla koll och ringa ambulans får du fanimej lägga ut din adress... Vi blev nog alla lite oroliga - men jätteskönt att du är på banan igen. :)
 
Nyfniken skrev:
Satan i gatan!

Exakt vad har du haft för kamera och objektiv till de där bilderna?
Tjenare,

Det varierar. Har haft de flesta märkena. Började med olympus, sedan hade jag canon ett bra tag och nu nikon. Gillade nog olympus bäst. De tänker till lite extra. Men tyvärr slutade de ju med systemkameror, och objektivutbudet är väldigt begränsat.
De flesta bilderna i "nära marken" inlägget är tagna antingen med ett 100/2.8 macro eller ett 100/2.8 macro + mellanringar för att korta närgränsen. Spindeln och ödlan är tagna med mellanringar samt ett rejält stabilt stativ. Utan det blir det bara suddigt. Spindeln kanske är 0.5cm stor, och man ser håren på den. Hade det blåst lite eller om utrustningen stått ostadigt så hade det inte blivit någon bild alls :)

Min favoritkombo genom tiderna är en canon 1d mk2 (supersnabb, men lite gammal tyvärr) samt canon 400/5.6. Grymt mycket teknik för en rimlig peng.

Mvh

Stefan
 
  • Gilla
Locke
  • Laddar…
Jäklar vilka fina bilder, ska visa farsan dem. Han älskar fåglar!

Brukar ha en koltrast springa omkring i trädgården, de är så läckra med deras gula näbbar! Har försökt plåta med mobil eller vanlig kompaktkamera, men det blir ju inte alls bra.

finns även en hackspett som gör sitt yttersta för att demolera en belysningsstolpe här på gatan. Lustiga fåglar! Ägnar dagarna åt att banka huvudet i trä :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.