Hej!
Jag har fått en del fellarm som måste återställas!
Tror att jag behöver återställningskoder för fellarm!
hur får man tag i dom?
Eller, hur ska man göra?
 
Redigerat:
Ska inte behövads några koder för att få bort felindikering. Vad är det den klagar på?
 
Hej Casca!
håller på att renovera lite. och då har jag fått montera och återmontera deckare, siren och map.
efter det så gick det och larma på som vanligt fastän triangeln med ! i började lysa.
för en vecka sedan så hade jag av en ir och öppnade centralen, bytade simkort för att det andra hade upphört då där inte hade varit några pengar på det i över ett år. efter detta så har vi inte kunnat larma på. simkortet har jag testat så man kan ringa med det ifrån en mobil.
avlästa fel är fel 1-service, kommunikation och sab. sektion!
 
Om det är en trådad deckare så försvinner sabotaget när deckaren återmonteras korrekt. Eventuellt sitter det en sabotagekontakt i sirenen med, samma sak här. En trådlös deckare skickar bara en återställning för sabotage, missar huvudenheten denna ligger felet kvar, sabotera och sätt tillbaka så skickar den en återställning igen.

Antar att larmet ringer upp till dig och då misstänker jag 2 saker, okvitterat larm eller GSMuppringarnen inte har någon tjänst. (Om larmet ringer till dig emulerar uppringaren en telelinje, annars skulle du fått även fått Telefonlinjefel som fel)

Tog du bort PIN-koden på simkortet innan du stoppade i det? Har du testat utlösa larm och den ringer upp som den ska (i så fall klagar den på utebliven kvittens misstänker jag)

Lyckat till :)

//J
 
Allt är trådbundet utom tele sidan. larmet ringer upp Securitas som i sin tur ringer upp mej.
jag har öppnat både siren och deckare men där händer inget.
pinkoden tror jag är borta då jag inte behöve knappa in nån på mobilen.
kan ej utlösa larm då jag inte kan larma på. eller är det så att det ska kunna bli larm om man utlöser sab på en enhet?
 
Okej, i så fall kan det vara att larmcentralen inte ger larmet en kvittens, därav felmeddelandet - Kommunikationsfel.
Du borde kunna se vilken sektion det är som larmar för sabotage, har du en sektionsförteckning att tillgå? Annars får någon läsa av på mappen vilken sektion som är öppen när du påverkar.
 
jag kan se att det är sektion 08!
 
Vad gör jag nu?
 
Fixar sektion 8, öppna och kolla om motstånden inte vickat av, trådarna sitter ordentligt, Att den sitter ordentligt mot underlaget om det finns sabotagekontakt mot vägg.
 
Har du stängt luckan till centralen ordentligt?
Sab-kontakten för centralen kanske är sektion 8?
 
Hallå Puttrix!
luckan är ok! tack för tipset.
ska kolla över kopplingarna i helgen, som casca rekommenderade.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.