Jag letar efter en kökskran liknande den på bilden nedan. Kranen ska vara enkel med en hög rund böjd pip. Handtaget ska vara en "pinne". Förutom detta vill jag ha en handdusch bredvid. Kranen på bilden uppfyller alla mina krav men kostar mellan ca 7650 kr och ca 10300 kr beroende på utförande, vilket frugan inte går med på. Kan någon vänlig själ hjälpa mig att hitta något liknande i en billigare prisklass?

stor3382588800.jpg

Kranen på bilden är en Dornbracht Tara Classic diskbänksblandare med sidodusch. Finns här: http://www.sigro.se/es_shop/produkter2/vatten/dornbracht/tara/tara_classic_disk.html

Visst är den snygg?

 
Jag var precis inne på Sigro.se och dräglade över köksblandare. Där hittar du säkert ett snyggt alternativ och du metodiskt går igenom alla leverantörer av blandare Sigro säljer åt.
Själv snöade jag in på Damixas Orbix som är störtfrän men möjligen en smula opraktisk.
 
Oj, såg precis att det är just Sigro.se du har varit inne på. Då var mitt tips till föga hjälp misstänker jag...
 
Barea skrev:
Oj, såg precis att det är just Sigro.se du har varit inne på. Då var mitt tips till föga hjälp misstänker jag...
Tyvärr :'(
Ingen som har något tips?
 
Kolla igen om Sigros sida. Jag vet att jag hittade en, tror det var Tapwell. Vet oxå att Mora har en så påminner lite om den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.