Är vänsterhänd: tror att jag hålla kameran uppochner.kanske någon snäll mod kan fixa det??
 
Left_handed.jpg
:)
 
Färdig!
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
Ser fint ut!

Hur många är de?
För den vita luddtotten till vänster är väl inte ensam?
Svårt att se vad det rosa och svart-vita till höger är för något.

Och det var väldigt vad det blommar på taket (y)
Vad är det för växter?
 
  • Gilla
Charley1968
  • Laddar…
Luddtotterna är det 2 , det rosa du ser är en adopterad nalle.
Grönsakerna på taket är s.k sedumväxter/ fetknopp.
 
Ser som sagt var mycket trevligt ut.

Hur gjorde du underarbetet under det "gröna taket"?
 
12mm byggply 1200x2400, förstärkt med 45x70 på lång- och kortsidan. Sedan tryckimpregnerad 95x95 som pelare , fixerad med lim och 2 excentrisk-satt skruvor för att få 90 graders vinkel mot bottenplattan. Sedan har jag vänd plattan med pelarna neråt, mätt igen för vinkelrätthet, justerad och fixerad pelarna mot de 45x70 på sidorna.
 
Fan, vem kan läser är klart i fördel: har nu berättat om bottenplatta inte taket.
Taket: panelbrädd med not/fjäder i 22mm styrka. Tättskikt: plastpåsar som första tättskikt.(överflödig)
Platon- platta som 2.tättskikt samt erosionsskydd/vattenreservoar. Sedan filtmatta 10mm och ovanpå sedummatterna.
Sedumplantorna sitter i jord på någon slags gaze/tyg med 1m x 1,2m så de lägs ut som vanliga mattor.
 
matsa79
Jag är sugen på att lägga sedumtak på min friggebod och längre fram även på mitt hustak, har ett låglutande tak (3 cmper meter) och jag undrar vad kostnaden är per kvm för sedummatterna ellervad totalkostnaden blir per kvm.
 
Jag har betalt ca. 300kr/kvm utan 'underarbet'. Killen varifrån jag har köpt plantorna nämnde ett pris på 600kr./kvm men då med tättskikt samt dräneringshålplattan som fästs vid takfoten.Men priset beror väl också på hur många konkurrerande firmor finns i det område där du bor.
 
Charley1968 skrev:
Fan, vem kan läser är klart i fördel: har nu berättat om bottenplatta inte taket.
Taket: panelbrädd med not/fjäder i 22mm styrka. Tättskikt: plastpåsar som första tättskikt.(överflödig)
Platon- platta som 2.tättskikt samt erosionsskydd/vattenreservoar. Sedan filtmatta 10mm och ovanpå sedummatterna.
Sedumplantorna sitter i jord på någon slags gaze/tyg med 1m x 1,2m så de lägs ut som vanliga mattor.
Så går det när man håller kameran upp och ner :)

Smart med Platonmattan!
 
  • Gilla
Charley1968
  • Laddar…
LOL, åtminston är jag konsekvent..
Jå,tipset med platon-mattan har jag fått av en annan medlem i forumet,nämligen nissepisse.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.