Jag vet att ugglan 143 är ett relativt nytt LB-hus.... men finns det någon som vet vart man kan få tag i bilder på ett färdigbyggt hus ???
Är det ingen som hunnit bygga ett ???
Tacksam för svar !

/Valle
 
Jo, det skulle vara toppen att få se ett färdigställt hus .... vore ännu roligare om man kunde besöka ett....
Kan vara värt en del innan man själv tar beslut om att bygga ett sådant.

/Valle
 
Vi är också på gång att bygga ugglan 143, men innan vi bestämmer oss vill vi självklart titta på ett verkligt hus. Är tacksam för alla tips var i landet detta hus byggs.
 
Hej
Vi bygger ett Ugglan 143 i Karlskrona
Resning den 9/6
Jag kan lägga upp några bilder lite senare.

/Stefan
 
Stefan, ska bli kul att titta på riktiga bilder, hur ser er kalkyl ut? Bygger ni NNF/NF?
Tillval mm. Kommer gärna ner till Karlskrona och tittar på huset i sommar (ska prata med säljaren först).
/M
 
Vi bygger stomrest. Gör resten själva.
Tillvalen vi gjorde var få. En annan trappa, kök, innedörrar, takpannor, spis, tvättmaskin, radonslang och tilluftsrör. Det var nog allt.
Vi passade även på att gjuta plattan till garaget.
 
sarlacc skrev:
Vi bygger stomrest. Gör resten själva.
Tillvalen vi gjorde var få. En annan trappa, kök, innedörrar, takpannor, spis, tvättmaskin, radonslang och tilluftsrör. Det var nog allt.
Vi passade även på att gjuta plattan till garaget.
Vad blev priset för ett stomrest Ugglan 143? Vad gick grund och grundarbeten på?

//Jimmy
 
sarlacc skrev:
Hej
Vi bygger ett Ugglan 143 i Karlskrona
Resning den 9/6
Jag kan lägga upp några bilder lite senare.

/Stefan
Var i Karlskrona ska ni bygga?
Vi kommer att bygga ett Pärlugglan i Rödeby bara vi får ett startmöte snart.......
 
Har för mig det var runt 1080000:- stomrest. Sen tillkommer vvs + tillval. Har inte uppgifterna framför mig. Det blev inte mera än 1.2 i allfall.
Grunden ingår.
Har inte fått räkningen på extrafyllningen etc. Fick fylla en bra bit.....

Mwa, kul ni är välkommna i sommar.

Vad kul Anno2069, då blir vi säkert grannar :)
Vi bygger i det nya området i Rödeby
 
sarlacc skrev:
Vi bygger stomrest. Gör resten själva.
Tillvalen vi gjorde var få. En annan trappa, kök, innedörrar, takpannor, spis, tvättmaskin, radonslang och tilluftsrör. Det var nog allt.
Vi passade även på att gjuta plattan till garaget.
Väntar med spänning på bilderna!
Får man fråga vad det var för standardtrappa och vilken ni fick istället till vilket pris ? ::)
Är även intresserad vilka innedörrar ni valde till vilket pris? ::) Kök ?
Anledningen är att vi också sitter och funderar över just samma tillval. Trappa, innedörrar, kök, takpannor och isolerade innerväggar.

MVH
Valle
 
sarlacc skrev:
Har för mig det var runt 1080000:- stomrest. Sen tillkommer vvs + tillval. Har inte uppgifterna framför mig. Det blev inte mera än 1.2 i allfall.
Grunden ingår.
Har inte fått räkningen på extrafyllningen etc. Fick fylla en bra bit.....

Mwa, kul ni är välkommna i sommar.

Vad kul Anno2069, då blir vi säkert grannar :)
Vi bygger i det nya området i Rödeby
Var det listpris ni fick betala eller gick det att pruta? Kommer det bli mycket ni får göra själva?
 
anno2069 skrev:
Var i Karlskrona ska ni bygga?
Vi kommer att bygga ett Pärlugglan i Rödeby bara vi får ett startmöte snart.......
Ser att det är fler som ska bygga i det nya området i Rödeby. Roligt! :)
 
Ser fram emot de där bilderna  :cool:  ;)

Späääänningen är oooolidlig....  [smiley=2vrolijk_08.gif]

/Valle
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.