E
Kom hem från jobbet med en Ifö sign 6860 i skuffen. Emballerade av muggen och bubbade in den i badrummet. Men! när jag ställde dit stolen så glappade det i avloppsröret. Röret som sticker upp ur golvet är 110 med gummipackning, uppstick ca 50. Vad måste jag köpa för att det ska passa bra? Gärna något som går att få tag i på bauhaus, jula, biltema, classe eller liknande affärer eftersom grossisterna har klappat igen för helgen.
 
En 110x 90 wcmanscett. Finns på alla byggvaruhus, kostar ca 50spänn. Brukar även finnas med en vit wcstos med ifö, den funkar ochså. Men har du handlat stolen på ett budget företag så kommer du förmodligen ha en stol utan anslutningssats.
 
E
Inköpt på bauhaus. Precis samma grejer med som om jag köpt den på ahlsell för 5-600 kr mer.
 
Då borde det finnas en vit övergång som du kan använda i ditt fall. Och spoltabletter samt skruvar och inloppsventil.
 
E
Spoltabletter, skruvar med tillhörande hattar, täcklock för limning, inloppsventil men ingen vit övergång.
 
Den dyra är till för att sätta i slätända och avkapat rör jäms med golv och sedan sätta matta upp på stosen.
den billiga direkt på röret som sticker upp
 
Fred vom Jupiter skrev:
Sån här avancerad sak?
[länk]
Eller en sån här enklare?
[länk]

Vad kan den dyra som inte den enkla gör?
Den TS ska ha är den billiga
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.