Har problem med min fjärrvärmeväxlare. Ibland fungerar det bra och varmvatten kommer som det ska. Ibland kan man tappa upp ett helt badkar utan att vattnet blir mer än pissjummet. Det är 50/50 att ställa sig i duschen. Antingen en behaglig upplevelse med varmt vatten eller komma ut med darrande tänder och bröstvårtor som kan skära glas.

Någon som har tips om vad felet kan vara? Stopp? Igensatt filter, om det ens finns filter i den? Upprostad och måste bytas? Hjälp tack.
 
Jag har samma problem. Har du kommit på vad det är?
 
Om ni söker på inlägg i denna grupp från mig så kommer ni få träff på eventuella åtgärder.
Det som behöver göras är justering/rengöring av enheten som reglerar fjärrvärmevattenflödet genom växlaren.
Sitter med telefonen så det är inte lika enkelt att söka nu som om jag satt vid datorn.
 
Tack för tipset. Jag kollar.
 
Rengör filtret på fjv, det orsakar liknande problem, sen kan även temperaturregulatorn för varmvattnet vara dålig.

men först.
är det samtliga tappställen som lider av detta problem?
Om det bara är i duschen så kan det vara dags att reparera duschblandaren. termostat paketet kan börja racka med åren.
 
Jag har kollat och i mitt fall är det AVTQn som behöver motioneras upp. Fanns en bra beskrivning här på forumet av Demmpa. Tack för den…
 
  • Gilla
Tommor
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.