Kan ta och lägga upp lite bilder på Utsidan va dte lilla röda huset ^^

Framsidan med garage
litet hus.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Verandan so är jätte sliten den blir ett senareprojekt att rusta upp eller ta brt och förändra entren
entre hus.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Baksidan med altan som också behöver fixas till lite Taket ligger lite fel så allt vatte rinner ner på altantens lilla vägg och gör så att brädorna murknar.
baksida hus.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Verandan på entren och altanen på baksidan ansvarar inte föreningen för man bygger dessa hur man vill och hur stora eller små som man vill.
 
Ser mysigt ut, stor och härlig gräsmatta!
 
Ja vi har även mer mark uppåt i skogen så det är en ganska stor tomt som man kan göra mycket roligt med =)
 
Den här helgen går extremt segt tycker jag...2 dagar kvar till tillträde. Nu är man rastlös!!
 
Du får bygga en liten rasthage ute för de små illbattingarna, jag menar illrarna.
De behöver säkert mycket motion och frisk luft.
Kycklingnät borde väl duga.

Och nu har du ju plats :)
 
Ja det är tanken =) Vi har ju några meter till upp i skogen där det finns sly med lite högre gräs,lupiner och små ungträd där ar vi tänkt att ha en illerbur. Dock kommer den gå på några tusen så det får bli ett senare projekt när ekonomin är lite mer stabil.
Har sett många fina projekt på illerforum. Man behöver minknät och så behöver man gräva ca 50 cm och lägga nät i hålet så att de inte gräver sig ut.
Så förhoppnigsvis kan vi börja bygga på en bur om ett år. Tills dess får illrarna nöja sig med ca 60 kvm inomhus och promenader i koppel^^
 
Ja var lite mer shoppingspree igår då mina snälla föräldrar varit här i helgen. Fick en ny fin Bosch spis =) Dock var den ett helvete att sätta in för skåpj*vlarna i köket är ju helt sneda! Ingenting i det här köket är ju rakt...Så det var ett himla meck med att fi in spisen men till slut gick det. Nu lär det väl inte gå att få ut den igen:p
 
Här kommer ett gäng bilder på insidan innan renovering =)
Badrummet
IMAG1094.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lilla sovrummet som skall bli datorrum
IMAG1085.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


hall sedd från entren
IMAG1086.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

hall med entren
IMAG1087.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kök
IMAG1088.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kök
IMAG1089.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vardagsrum
IMAG1090.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vardagsrum
IMAG1091.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Master bedroom
IMAG1092.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Master bedroom
IMAG1093.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser helt OK ut för att vara "begagnat"!

Inga konstiga, stormönstrade tapeter.
Den där bröstpanelen i matvrån blir bra med lite vitvaxning :)

Ser jag fel, eller sitter det innerdelen till en luft/luftvärmepump i vardagsrummet?

I det stora hela ett gulligt hus (y)

Grattis!
 
Hehe ja dock en hel del jobb alla tapeter ska ner då svär man över de stora fna rummen:p
Hahah den ska bara lackas om min sambo hatar furu som är betsad i någon vit nyans. Nej du ser inte fel den sitter mycket riktigt inne i vardagsrummet.
 
Lite framsteg med huset är väl på sin plats också. Har varit här i två längre eftermiddagar och ordnat och åstadkommit detta htills. Ligger ca 12 timmars arbete bakom detta.

Hallen, första lagret på vinyltapeten i halva hallen är bortriven, fått ut åbäket till garderob, den ska vi ha i förrådet istället. Här kommer illrarna husera från och med onsdag under renoveringen är det tänkt.
IMAG1107.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lilla sovrummet a.k.a datorrummet. Halva rummes tapeter är borta och en garderob demolerad.
IMAG1098.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Master bedroom. Detta rummet är helvetes rummet när det kommer till renoveringen. Det är två lager papperstapet som sitter stenhårt på gipsskiva. Som på vissa ställen sitter ännu hårdare pga färg och spackel på den äldsta tapeten. Har införskaffat mig en ångtapetborttagare den gör arbetet iaf humant och det går i någorlunda fart, får bort ca 1 tapetvåd i timmen.
De två största väggarna är snart färdiga sedan är det inte såå mycket kvar bra med stora fina fönster och element^^
IMAG1106.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jante
  • Laddar…
Jag följde din tråd om att bära tjock-TV'n. Nu ser jag att den faktiskt verkar ha blivit flyttad, så nu blev jag nyfiken på hur det gick till :)

Om du vill fixa badrummet för en billig peng så kan jag tipsa om att det brukar gå utmärkt att måla både tapeter och golv för en billig peng och badrummet blir som nytt, kanske med lite nya krokar och andra accessoarer :) Vi gjorde så själva i vårt gamla hus,badrummet kändes som nytt för 500 kr färg.
 
  • Gilla
simpa81
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Jag följde din tråd om att bära tjock-TV'n. Nu ser jag att den faktiskt verkar ha blivit flyttad, så nu blev jag nyfiken på hur det gick till :)

Om du vill fixa badrummet för en billig peng så kan jag tipsa om att det brukar gå utmärkt att måla både tapeter och golv för en billig peng och badrummet blir som nytt, kanske med lite nya krokar och andra accessoarer :) Vi gjorde så själva i vårt gamla hus,badrummet kändes som nytt för 500 kr färg.
Tn den kom in som den kom in i förra lägeneten. Mina föräldrar ville komma upp och hjälpa oss lite så min sambo åkte med dem så jag och han fick iväg tvn hit. Dock så blev min mamma lite chockad över att jag fortfarnde har den tvn så hon åkte iväg och köpte en platt tv till oss, så den hamnar i förrådet som en säkerhets tv ^^ Platt tv går ju inte att lite på :p

Badrummet ska vi faktiskt inte göra något med alls knappt, vi ska typ bara byta krokarna. Köket är nämligen i väldigt mycket sämre skick än vad vi kunde föreställa oss enbart från visningen så får vi pengar över ska vi försöka köpa nya köksluckor.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Ja nu när garderoberna i sovrummet är nedlyfta från sina socklar för att komma åt bakom dem och inte "fuskmåla" runt dem så hittade jag lite orginaltapet från när huset byggdes 1990. Rosa var tydligen poppis då hela husets orginaltapeter går i någon rosa nyans. Någon som får nostalgivibbar av 90 talets inredningsmode? IMAG1112.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
katten12 skrev:
så den hamnar i förrådet som en säkerhets tv ^^ Platt tv går ju inte att lite på :p
Neeeeej......börja inte med att spara massa saker.....sälj, ge bort eller släng......
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.