Vi hade en mazda 6 från 2005 som efter service skar, totalt motorhaveri utan någon förklaring. Motorskadeförsäkringen täckte fel till 5 år passerat, vilket hade skett. Under alla åren var bilen servad hos Mazda. Innnan den skar var den värd ca 100,000kr - mazda ville inte ta något ansvar eller hjälpa till, ny motor skulle kosta 90,000kr vi sålde den som reservdelar för 3000 spänn.....
Nu köper vi tyska bilar!
Nu köper vi tyska bilar!
låtit och låtit... jag har ju lämnat över bilen till dem för att få den lagad, när de inte fått tag på delarna så har de inte kontaktat mig och sagt att jag ska ta den därifrån utan när vi pratade så sa dom att dom skulle prova att hitta delar, inget om att jag skulle ta den därifrån
batteriet verkar iaf ha klarat sig, satt på en c-tec laddare och körde recond och bilen startade fint idag, olja / filter är bytt, tänkte åka ca 40mil (efter jag pratat med en annan mekaniker) men hålla noga koll på både olja och kylvatten
förhoppningsvis är det inget fel på nått, men frågan är intressant iaf tycker jag
batteriet verkar iaf ha klarat sig, satt på en c-tec laddare och körde recond och bilen startade fint idag, olja / filter är bytt, tänkte åka ca 40mil (efter jag pratat med en annan mekaniker) men hålla noga koll på både olja och kylvatten
förhoppningsvis är det inget fel på nått, men frågan är intressant iaf tycker jag
jo det var felet, nu har jag själv fulfixat det och ska bes. så fort jag får en tid
Körde 2år med en avställd 142a, här i skogen är det sällan man blir stoppad
anledningen var att jag trodde bilen blev påställd när man besiktade, men det blev den inte.... blev snopen när jag ringde vägverket (som det hette då) och skulle ställa av den
Körde 2år med en avställd 142a, här i skogen är det sällan man blir stoppad
anledningen var att jag trodde bilen blev påställd när man besiktade, men det blev den inte.... blev snopen när jag ringde vägverket (som det hette då) och skulle ställa av den
Dalarna = Hillbilly land...