Kan du ta lite bilder på kontakterna?
 
Det finns bilder på första sidan. Är sådana man bara klickar i. Fläktarna funkar men inte ljuset fast dom får ström ifrån samma kontakt men han påstod att just ljuset måste få ström direkt ifrån nätaggregatet som inte har lediga kontakter.
 
Toddep skrev:
Det finns bilder på första sidan. Är sådana man bara klickar i. Fläktarna funkar men inte ljuset fast dom får ström ifrån samma kontakt men han påstod att just ljuset måste få ström direkt ifrån nätaggregatet som inte har lediga kontakter.
Koppla ur något annat och koppla i fläkten direkt då för att testa. Låter som BS.
 
Jag fattar fortfarande inte hur det är kopplat. Kontakterna på bilden ser ut som sådana som fanns på IDE-hårddiskar. Direkt från ett nätaggregat har sådana både 12V och 5V. Fläktkontakter på moderkort ser helt annorlunda ut och har bara 12V. Har du en adapter mellan moderkortets fläktkontakt och lysdiodkontakten?

En tänkbar förklaring är alltså att dina lysdioder behöver 5V. Det finns inte i någon av fläktkontakterna på moderkortet, utan bör tas direkt från nätaggregatet.

Saknar ditt nätaggregat "rätt" kontakt, eller är de bara upptagna? Det finns Y-kablar för att få fler:
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/91328-deltaco_y-kabel_50cm

Jag kan ha missförstått problemet.
 
Finns grnkablar att köpa på närmaste clas i sjön eller kjell o co butik tex.

Jag är inte säker på att det är det som är orsaken heller men att du skulle behöva ett nytt nättagg tror jag itne på för fem öre om det itne är en extremburk ....
 
Mats skrev:
Jag är inte säker på att det är det som är orsaken heller men att du skulle behöva ett nytt nättagg tror jag itne på för fem öre om det itne är en extremburk ....
Och om kapaciteten på hos nätagget är problemet så kommer det yttra sig på andra sätt. Grafikproblem, omstarter etc.
 
Jag såg nu att det fanns en ledig sata kabel så köpte en övergång till ström och där kopplade jag inte ljuset och då fungerade det så det löste sig:)

men en har ett problem till nu. Jag kommer bara in på det trådlösa internet fast jag har nätverkskabel mellan min dator och router. Det fungerade innan jag byggde om den så kan den ha av aktiverats?
 
Jag menar att jag kommer inte in på det trådbundna nätverket fast kabeln sitter i. Jag kommer in på trådlösa men det laggar när man spelar över internet med det trådlösa så måste få igång det trådbundna.
 
Får du IP-adress på det fasta nätet?
 
Vet inte. Hur kollar jag det och om jag får det vad ska jag göra då eller om jag inte får det vad gör jag då? Är det ingen inställning på och av trådbundet nätverk för hittar ju det trådlösa ifrån routern
 
I Windows: Klicka på Start, välj "kör". Skriv "cmd" och klicka på Ok.

Skriv "ipconfig" och tryck enter.
 
Okej ska kolla det sen men om jag hittar mitt ip nummer då för det borde jag ju göra då jag är ansluten trådlöst till internet. Vad gör jag om jag hittar det?
 
Du har troligtvis IP nr på både fast och trådlöst. Stäng av det trådlösa och se om du kommer åt internet via det fasta.
 
Toddep skrev:
Okej ska kolla det sen men om jag hittar mitt ip nummer då för det borde jag ju göra då jag är ansluten trådlöst till internet. Vad gör jag om jag hittar det?
Du har flera nätverksinterface. Kan du surfa så har du minst en "riktig" IP-adress.

IP-adressen kan se ut lite hur som helst, men förmodligen har du 192.168.???.???

Hittar du IP-adressen så tar vi det därifrån. Hittar du inte IP-adressen så är det dags att börja koppla in och ur sladdar för att se om lampor tänds.
 
Jag hittar ip och stänger jag av wifi på routern så kommer jag inte in på internet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.